Hirdetés

5 perces töltést fejleszt a Volvo elektromos izomautóit gyártó cég

|

A svéd cég beszállt az extrém gyorstöltők versenyébe.

Hirdetés

Ma már mindenki tudja, hogy az elektromos autók terjedésének egyik legfőbb gátja, hogy sok autós egyszerűen alábecsli, hogy pontosan mire elég a villanyautók kapacitása. Sokan nem veszik figyelembe, hogy az autósok többsége naponta legfeljebb 30-50 kilométert tesz meg, amit még a legkisebb akkumulátorral szerelt elektromos autók is vidáman teljesítenek.

Persze, más kérdés, ha valaki messzebbre utazna, bár a mai gyorstöltőkkel - amelyekből sokat találni az autópályák mentén - 20-30 perc alatt akár 80 százalékig is feltöltheti az autó akkumulátorát. Azaz, egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy, akár egy 200-250 kilométeres hatótávú elektromos autóval is komolyabb távot tegyen meg valaki, ehhez csupán okos tervezésre van szükség, na meg annyi időre, amennyi alatt az ember kényelmesen megebédel vagy megkávézik út közben.

A Polestar a Volvo felhergelt villanyautóit fejleszti (Fotó: Polestar)
A Polestar a Volvo felhergelt villanyautóit fejleszti (Fotó: Polestar)

A Polestar a Volvo felhergelt villanyautóit fejleszti (Fotó: Polestar)

Ez természetesen nem mentség, elvégre mindenki szeretne gyorsan odaérni az úti céljához, így a gyártók mindenféle kreatív megoldással kísérleteznek, a hidrogénhajtástól a modulárisan cserélhető akkumulátorokig -  utóbbi technológia egészen ígéretes, hiszen mindössze pár perc alatt akár egy teljesen feltöltött akkumulátor is kerülhet az autóba, noha, ehhez speciális töltőállomásokra és a technológiával kompatibilis járművekre is szükség van.

Hirdetés

A svéd Polestar, amely a Volvo elektromos izomautóit fejleszti, most azonban bejelentette, hogy szeretne segítséget nyújtani a gyakran úton lévő, az idejüket drágálló villanyautósokak - írja a The Next Web. Az oldal információi szerint a cég az izraeli StoreDot akkumulátorgyártóba fektetve lépett be az úgynevezett extrém gyorsan tölthető (extreme fast-charging -XFC) akkumulátorok világába.

Az új akkumulátor először a Polestar 3-ban jelenhet meg (Fotó: Polestar)
Az új akkumulátor először a Polestar 3-ban jelenhet meg (Fotó: Polestar)

Az új akkumulátor először a Polestar 3-ban jelenhet meg (Fotó: Polestar)

Az együttműködés eredménye egy olyan akkumulátor lehet, amelyben a hagyományosan grafitból készülő anódot szilícium-nanorészecskékkel helyettesítik, amelyet egy különleges, szerves anyagokat is tartalmazó vegyülettel szintetizálnak. Ennek eredményeként egy nagyobb energiasűrűségű energiatárolási módszer jöhet létre. A StoreDot reményei szerint ez azt jelenti, hogy már 2024-re megjelenhetnek azok az akkumulátorok, amelyek mindössze 5 perc alatt képesek felvenni 160 kilométerre elegendő energiát.

A vállalat azonban itt nem állna meg: 2028-ban már ugyanekkora energiafelvételre csupán 3 percre, 2032-re pedig már csak 2 percre lesz szükség.

Az együttmködési megállapodás értelmében a Polestar természetesen be is építi majd az új technológiát képviselő akkumulátorokat a közeljövőben érkező elektromos autóiba. Ha a fejlesztés sikeres, az első XFC-akkumulátorral szerelt Polestar 3 modell 2026-ban érkezhet.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)