Az elektromos autók gyártói közül eddig egyedül a Tesla büszkélkedhetett saját, Supercharger nevű töltőhálózattal. Most azonban a Porsche is bejelentette, hogy saját infrastuktúrát fejlesztenek az elektromos autóik számára - írja a Motor1.
A lap a Porsche vezérigazgatójára, Oliver Blume-ra hivatkozik, aki nemrég a cég éves üzleti jelentésének bemutatása során erősítette meg, hogy saját töltőhálózat létrehozásáról döntöttek. A lépést az magyarázhatja, hogy a német prémium márka elektromos hajtású autói iránt óriási a kereslet: a Porsche Taycan luxuskupékból tavaly megduplázódott a rendelések száma, Blume pedig nemrég bejelentette, hogy 2030-ra a Porsche teljes modellpalettájának több mint 80 százalékát teszik majd ki az elektromos autók.
A Tesla Supercharger hálózata konkurenciát kap a Porschétól (Fotó: Tesla)
A német cég - amely a horvát elektromos szuperautókat fejlesztő Mate Rimac cégébe is bevásárolta magát - éppen gőzerővel fejleszti közepes méretű SUV-ja, a Porsche Macan elektromos változatát, 2025-ben pedig bemutatják majd a Porsche 718 villanyhajtású verzióját is.
A többi autómárka az elektromos autói töltésére jellemzően valamelyik nagy töltőhálózattal szerződik le, mint amilyen Európában az Ionity, az Egyesült Államokban pedig az Electrify America. Egyelőre nem tudni, hogy a Porsche saját töltői milyen üzemet tesznek majd lehetővé, de a szaklap arra számít, hogy egyenáramú gyorstöltőkről lehet szó.
A töltőoszlopok mellett a Porsche az akkumulátorok fejlesztésével is komolyan foglalkozik: a cég nemrég megalapította a Cellforce Group nevű céget, amely új generációs energiatároló egységek et fejleszt majd a luxusautókhoz. A termelés várhatóan 2024-ben indul be, évente mintegy 100 megawattórás teljesítménnyel - ami autónként körülbelül 100 kilowattórás akkumulátorokat jelent.