Bizonyára szép számmal akadnak olyan autósok, akiknek, akármilyen rutinjuk van, bizony nehézséget okoz, például a jobbra hátrafelé tolatva előadott parkolás. Aki a saját, jól ismert autója után egy másik kocsiba ülve próbált már parkolni egy szűk utcában, még akkor is izzadhat, ha egyébként már jó pár ezer kilométer van a lábában.
Említhetnénk az úgynevezett U-fordulót is, azaz, amikor a egy útszakaszon meg kell fordulni és elindulni az ellenkező irányba. Ilyenkor ismerkedik meg az ember saját autójának a fordulókörével, azaz, azzal a területtel, amire szükség van, ha (majdnem) 180 fokos fordulót szeretnénk bemutatni. Ez különösen akkor lehet stresszes, ha közben a többi autós már idegesen rágja a kormányt és néha a dudát is megtalálja, hogy ezzel próbálja ösztökélni a gyorsabb manőverezést - ez az esetek 99,99 százalékában egyébként inkább hátráltat, mint használna.
Egy gyakorlottabb sofőrt is megizzasztana, ha innen kellene kiállnia (Fotó: boston.gov)
A mai modern autók többségénél már elérhetőek a parkolást segítő radarok és kamerák, amelyek jelentős segítséget nyújtanak a sofőrnek. Ezek azonban sokszor csak költséges extraként rendelhetőek, így sokan kényszerűségből nem választják be a konfigurátorba az új autó vásárlásánál. Az autóipari óriásnak számító német ZF azonban nemrég egy érdekes új fejlesztést mutatott be, amely költséghatékonyabban teszi lehetővé a szűk helyeken való forgolódást - írja az Auto Evolution.
A lpa információi szerint egy olyan új felfüggesztési megoldásról van szó, amely lehetővé teszi, hogy az autó első kerekét csaknem 90 fokban el lehessen fordítani, amivel egy csapásra megoldódik az összes hasonló helyzet.
Az EasyTurn nevű rendszernek köszönhetően ugyanis az autók első kerekei nem az iparági szabványnak tekinthető 35 fokban képesek kifordulni a helyükről, hanem akár 80 fokig eltekerhetőek. Ehhez egy extra alkatrészt építenek be az első kerekek mögé: a speciális felfüggesztési láncszem nagyobb mozgásteret enged a kerekeknek, amelyek rövidebb vezérlőkarokon keresztül kapcsolódnak a kormányrúdhoz. A koncepció elméletben lehetővé teszi, hogy a rendszert akár kisebb, olcsóbb autókba is beszereljék, komolyabb átépítés nélkül.
Fontos, hogy egyelőre azonban csak koncepcióról van szó, amely a cikkbe ágyazott videó tanúsága szerint remekül működik, nagy kérdés azonban, hogy az eltérő autómodelleknél vajon van-e elég hely a kerékjáratba az elforduló keréknek, különösen az orrmotoros és/vagy elsőkerék-hajtású autóknál.
A cég valószínűleg nem véletlenül egy hátsókerekes BMW i3-at szerelt fel a rendszerrel, ennek ellenére azonban a végeredmény valóban lenyűgöző. Erre varrjon gombot LeBron James és az ő "rákjárásban" közlekedő elektromos Hummer terepjárója!