San Francisco az amerikai tech-világ egyik központja, így nem véletlen, hogy tavaly ott kezdte meg a működését a Google anyacége, az Alphabet által alapított Waymo, amely elsőként nyújthatott önvezető taxiszolgáltatást az Egyesült Államokban. Ezt gyorsan követte a Cruise nevű vállalat is, amelynek autói még tavaly nyáron önállósították magukat és kisebb fennakadást okoztak a nagyváros autóforgalmában.
A Cruise-nak ezen felül is volt tavaly pár érdekes esete, például, amikor balesetbe keveredett az egyik járművük, vagy amikor az egyik önvezető autót megpróbálták igazoltatni a helyi rendőrök. Most azonban a konkurens Waymo robottaxijai okoztak kisebb kalamajkát a nagyvárosban - írja az InsidEVs.
A cég tisztán elektromos hajtású Jaguar I-Pace autókat alakított át önvezető taxivá, amelyek jellemzően megbízhatóan működnek, most kedden azonban egy kis időre megakasztották a forgalmat. Egészen pontosan öt autóról van szó, amelyek ugyanazon a helyen megálltak. Négy autó egymás mellett foglalta el a sávokat, míg egy ötödik a középső sávban táborozott le, a kora reggel munkába igyekvők legnagyobb bánatára.
A furcsa üzemzavart egy olyan időjárási tényező okozta, ami nem kifejezetten ritkaság San Francisco környékén. Az önvezető autók ugyanis a sűrű köd miatt álltak le a nagyváros Balboa Terrace nevű régiójában és el sem mozdultak addig, amíg a köd egy picit el nem oszlott, ezzel viszont rövid ideig teljesen járhatatlanná tették az adott útszakaszt.
#Waymo says dense #SanFrancisco fog brought 5 vehicles to a halt on Balboa Terrace streethttps://t.co/uIdxGZAFdg#SelfDrivingCars #AI #IoT #5G #AVs #AutonomousVehicles #autonomous #Robot #startup #startups #SmartCity #robotaxi #Travel #tech #technology #mobility #delivery #auto pic.twitter.com/yhJi2mX779
— guidaautonoma (@guidaautonoma) April 12, 2023
Chris Bonelli, a Waymo szóvivője elmondta, hogy a cég olyan szoftverfrissítésekkel tervezi fejleszteni a flottáját, amelyek segítik az autók közlekedését a ködösebb időben is, emellett javítja az önvezető járművek parkolási képességeit is.
A hasonló esetekkel kapcsolatban nehezíti a tisztánlátást, hogy a város vezetésének jelenleg nincs közvetlen hozzáférése az önvezető autók rendszereihez, így nem feltétlenül kapnak információkat a hasonló incidensekről.
A Waymo taxijaiban egyébként általában utazik egy sofőr, aki hasonló helyzetekben közbe tud avatkozni, azonban tavaly decemberben a cég olyan engedélyért folyamodott, ami a Cruise autóihoz hasonlóan lehetővé tenné, hogy a robottaxik teljesen önállóan közlekedjenek az utcákon.