A Fortnite videojáték népszerűségéről talán elég annyit mondani, hogy a felhasználói egy nap alatt több mint tízmilliárd forintot szedtek össze az ukrán menekültek támogatására. A játékot fejlesztő Epic Games neve emellett az Unreal Engine nevű játékmotorral is csaknem egyet jelent, ajánljuk a Gamestar magyarázó cikkét az Unreal Engine 5-ről.
Na, de, hogy kerül a csizma az asztalra, azaz, videojátékmotor a Volvo elektromos autóiba? A The Verge számolt be róla, hogy a két cég együttműködési megállapodást kötött, amelynek keretében az Epic fejleszti majd a svéd autómárka elektromos autóinak következő generációjába a fotorealisztikus vizualizációk megjelenítésére képes felhasználói felületet.
Az Unreal Engine eddig főleg videojátékokat hajtott, a jövőben azonban az autókba is bekerülhet (Fotó: Volvo)
Egy úgynevezett ember-gép interfészről (human-machine interface, HMI) van szó, amely az autó elektronikai berendezéseinek, szoftverének kezelőfelületét jelenti valójában. Ilyen természetesen minden mostani autóban is van, azonban az Unreal Engine felhasználásával eddig nem látott részletességű és felbontású rendszer jöhet létre.
Ez a technológia lehetővé teszi, hogy reszponzív, rendkívül jó minőségű látványvilággal dolozhassuk, amelyre rengeteg információt rétegezhetünk, emellett, ha szükséges, teljesen valósághűen jelenítsük meg a minket körülvevő világot. A célunk nem kevesebb, mint a HMI-k következő generációjának kifejlesztése
- magyarázta Thomas Stovicek, a Volvo Cars felhasználói élményért felelős vezetője.
A szakember szerint az együttműködés fókuszában a biztonság áll majd. A Volvo neve már régóta egyet jelent a biztonságos közlekedéssel, a mostani bejelentés is ebbe a sorba illeszthető. A cég mérnökei arra szeretnék felhasználni az Unreal Engine-t, hogy a jármű szenzorai, kamerái és radarjai által észlelt külvilágot úgy jelenítsék meg a sofőr számára, hogy azt egyértelmű és könnyű legyen vizuálisan feldolgozni, ne árassza el a felhasználót felesleges információkkal.
Vezetés közben rendkívül fontos, hogy az információkat áttekinthetően kapja meg a sofőr
(Fotó: Volvo)
Az Epic Games-szel kötött együttműködés arra is kiterjed, hogy az autó által megjelenített további információkat, például a navigáció helyzetét vagy az akkumulátor állapotát látványosabb és gördülékenyebb módon jelenítsék meg a digitális kijelzőkön.
Az autóipar vonzó célpont az Epic Games fejlesztéseinek
A cég nem csak a Volvóval dolgozik együtt, a LeBron James által is reklámozott elektromos Hummer HMI-szoftverét is ők szállítják majd. Az autóipari megoldások azonban jó terepet jelentenek a cég terjeszkedéséhez, mivel a különféle grafikai felületeket kiszolgáló szoftverek fejlesztéséhez kiváló ökoszisztémát kínálnak az Unreal Engine-ben rejlő lehetőségek.
Az Unreal Engine 5 a videojáték-technológia egyik jelenlegi csúcsa (Fotó: Volvo)
Egyelőre egyik cég sem árulta el, hogy melyik modellekben lehet majd először találkozni a közös fejlesztés eredményeivel, a Volvo azonban jelezte, hogy az évtized közepéig mintegy hatszázezer elektromos autót szeretnének értékesíteni, 2026-ig pedig egy európai akkumulátorgyárat is felhúznának az egyre növekvő igények kiszolgálására. Az elektromos autókhoz a cég a szintén svéd Northvolt közreműködésével fejleszti az új generációs akkumulátorokat, amelyek energiasűrűsége jóval meghaladja a maiakét - ez nagyobb hatótávot és gyorsabb töltést is eredményezhet. A két cég által közösen fejlesztett új akkumulátorok első példányai 2025 után jelenhetnek meg, az ígéret szerint akár több mint 1000 kilométeres hatótávval.
A Volvo szintén fejleszti az autóik fedélzeti számítógépén futó operációs rendszert is: a VolvoCars.OS következő generációja már lehetővé teszi majd az önvezető működést, igaz, egyelőre csak autópályán.
Az Epic Games-szel kötött együttműködés reményt adhat, hogy a következő generációs autók kezelőfelülete a mostani, gyakran logikátlan és átgondolatlan, grafikáját tekintve pedig sokszor a kétezres évek elejét idéző megoldásait korszerű és áttekinthető megoldások váltják majd - ideje volna.