Bár a teljesen autonóm önvezető autók megjelenésére még várnunk kell, elkezdtek megjelenni azok a vezetőtámogató megoldások, amelyek már korlátozottan, de lehetővé teszik, hogy akár elengedett kormánnyal is használhassák a sofőrök a 3-as szintű önvezetési képességekkel ellátott járműveiket. Nemrég írtunk róla, hogy a Mercedes engedélyt kapott rá, hogy elektromos luxuslimuzinja, az EQS már a sofőr beavatkozása nélkül közlekedhessen a német autópályákon.
Múlt héten pedig a Volvo jelentette be, hogy nagy erőkkel fejleszti az autópályán önvezető módban használható elektromos városi terepjáróját, az XC90-es örökébe lépő Volvo Recharge modellt - írja az Inside EVs.
A Volvo Recharge önvezető elektromos SUV 2024-től kapható majd (Fotó: Volvo)
A lap értesülései szerint a Volvo saját önvezető megoldását, a Ride Pilot szoftvert elsőként a kaliforniai vásárlók próbálhatják majd ki, akik előfizetéses szolgáltatásként férhetnek hozzá a lehetőséghez. Ha a bevezetés sikeresnek bizonyul, a világ többi piacán is elérhetővé teszik majd a Ride Pilotot.
A rendszer egyelőre még nem készült el, a cég svédországi tesztpályáján tesztelik, így egyelőre még nem kapott zöld lámpát a Volvo vezetésétől.
Egy teljes iparágat érintő új biztonsági szabvány kialakítása rendkívül szigorú tesztelést és ellenőrzést követel meg
- mutatott rá a Volvo önvezető projektjében együttműködő Zenseact vezérigazgatója Ödgärd Anderson, aki hozzátette, hogy a cége által fejlesztett megoldásokkal szeretnék elérni, hogy az ütközéses balesetek teljesen megszűnjenek.
A Volvo Recharge a hírek szerint már lehetővé teszi majd az önvezető módot, igaz, egyelőre csak az autópályán (Fotó: Volvo)
A Volvo elektromos SUV-jában egy LiDAR és öt radar, nyolc kamera és tizenhat ultrahangos szenzor gondoskodik majd az utasok biztonságáról. A cég interneten keresztül (over-the-air) letölthető frissítésekkel fejleszti majd a már megvásárolt járművek fedélzeti rendszereit.
A Volvo Recharge a Volvo XC90 váltómodellje lesz (Fotó: Volvo)
"Büszkék vagyunk rá, hogy az Egyesült Államokban elindulhat majd az első, teljesen autonóm vezetési szolgáltatás, amellyel új iparági sztenderdeket szeretnénk megalapozni" - tette hozzá Mats Moberg, a Volvo Cars kutatás-fejlesztési vezetője. Ezzel a cég újabb csapást mérhet a Teslára, Elon Musk autós vállalata ugyanis nemrég Párizsban kapott kisebb pofont, miután egy halálos baleset miatt betiltották a Teslák taxiként való használatát.
A cég egyelőre nem árulta el, hogy pontosan mikortól válhatnak elérhetővé a Ride Pilot szoftverrel felszerelt SUV-k, de az Inside EVs szerint az autót jövőre mutathatják be, kereskedelmi forgalomba viszont csak 2024-től kerülhet majd. A lap hozzáteszi, hogy az itt is látható koncepciófotókhoz képest a Volvo Recharge várhatóan keveset változik majd.