A Volvo teherautóit és kamionjait fejlesztő Volvo Trucks szintet lépett a fenntarthatóság terén - írja az Electrek. A lap információi szerint ugyanis a svéd haszongépjármű-gyártó nemrég bejelentette, hogybizonyos elektromos kamionjait mostantól úgynevezett zöld acélból gyártja, vagyis olyan alapanyagból, amelynek előállításához nem használtak fosszilis energiahordozókat.
Az acélgyártásnak jelentős a környezeti terhelése, mivel egy tonna acél előállításához nagyjából 8 megawattórányi energiára van szükség. A zöld acélhoz viszont kizárólag megújuló energiahordozókat - napenergia, szélenergia, vízenergia - használnak.
A Volvo Trucks rendkívül komolyan veszi a fenntarthatóságot: már 2019-ben bemutatták a Volvo FL Electric típusú elektromos teherautót, amelyet 2020-ban a Volvo VNR Electric követett, nagyobb akkumulátorral és hatótávval.
Idén szeptemberben pedig három új elektromos kamiont mutattak be: a Volvo FH Electric mellett felsorakozott a Volvo FM és a Volvo FMX, amelyek a cég nehézsúlyú "versenyzőit" képviselik. Mindhárom típus 44 tonnányi rakományt képes elszállítani, a hatótávjuk egy töltéssel 300 kilométer. A cég szerint egyébként a Volvo Trucks kamionjai 90 százalékban újrahasznosíthatóak, az alkatrészeik 30 százaléka pedig eleve újrahasznosított alapanyagokból készül. Idővel azonban szeretnék ezt az arányt tovább növelni.
A klímasemleges működés felé vezető utunknak részei, hogy a járműveink fosszilis energiahordozók felhasználása nélkül készüljenek, idővel pedig az összes alapanyagot le fogjuk cserélni a kamionjainkban, hasonló módon készülő, vagy újrahasznosított alternatívákra
- mutatott rá Jessica Sandstrom, a Volvo Truck termékportfóliójáért felelős alelnöke.
A zöld acélt a szintén svéd SSAB szállítja a cégnek, amely többek között zöld hidrogén alkalmazásával fedezi az energiaszükségleteit. A környezetkímélő módon gyártott kamionok első példányai várhatóan az Amazon és a DFDS logisztikai cég flottáiban állnak majd szolgálatba.