A hét elején új szabályokat fogadott el az Európai Parlament az elektromos autók töltésének további javítása érdekében. Tőlük függetlenül, de velük összhangban az Egyesült Királyság törvényhozása is hasonló lépésekre készül: könnyebb fizetésről és a töltőallomások megbízhatóságáról nyújtanak be javaslatcsomagot a közeljövőben.
Vilagszerte nagy figyelem irányul mostanában a nyilvános töltésre az elektromos járművek térhódítása miatt. Az elmúlt három évben rohamtempóban nőtt a hibridüzemű és tisztán elektromos hajtású járművek aránya az Unióban is, amit a töltési infrastruktúra még nem tudott maradéktalanul lekövetni. A szolgáltatók ugyan megpróbáltak lépést tartani a növekvő igényekkel, de a nagy sietségben számos megoldandó probléma is a rendszerben maradt.
Sok helyen bizonyos fizetési módokra nincs lehetőség, a tölő oszlopok egy része kevésbé megbízható üzemelés szempontjából, mint az elvárható lenne, és az úthálózat egyes részein nincs lehetőség megfelelő sebességű töltésre. A héten elfogadott rendeletek ezeket a problémákat hivatottak orvosolni.
Az új szabályozás előírja, hogy a kétszámjegyű európai utakon legalább 60 kilométerenként kell létesíteni olyan töltőoszlopokat melyek 400 kw vagy annál nagyobb teljesítményűek. 2028-ra ezeknek el kell érniük a minimum 600 kw-os teljesítményt. 2027-re nyilvános európai adatbázist kell kiépíteni a töltőoszlopokról, azok rendelkezésre állásáról és az áraikról. A töltés fizetése sok helyen csak előfizetéssel és érintésmentes kártyával elérhető, ezt orvoslandó minden helyen biztosítani kell több fizetési módot is.
Az új szabályozás a Ten-t hálózat töltőállomásaira vonatkozik, a többi kisebb teljesítményű töltőoszlop üzemeltetőit nem kötelezi fejlesztésekre.