Hirdetés

A Tesla bedobja a közösbe a töltőszabványát

|

Mostantól más gyártók is beépíthetik az elektromos autóikba.

Hirdetés

A Tesla autóit lehet szeretni, lehet nem szeretni, azonban elvitathatatlan érdemük, hogy megalapozták az elektromos autók elterjedését. Ehhez persze szükség volt Elon Musk akaratosságára is, ennek ellenére tény, hogy a dél-afrikai származású milliárdos nélkül valószínűleg ma nem tartanánk ott, hogy egy szűk évtized alatt eljutottunk oda, hogy a villanyhajtás kezd valós alternatívává válni a belső égésű motorokkal szemben.

A Tesla sokáig különutas stratégiát követett: míg a többi gyártó a ma már szabványnak számító Type2 és CCS töltőkkel szereli fel az autóit, a Tesla saját szabványt alakított ki, amelyekhez külön töltőhálózatot is kiépített. A Supercharger-töltőket - amelyek idén nyár végén még illegálisan működtek Németországban - azonban már az év elején megnyitották más márkák modelljei előtt, mivel a CCS2 egyenáramú töltőket rá lehetett csatlakoztatni.

A Tesla töltőszabványát mostantól más autógyártók is felhasználhatják (Fotó: Tesla)
A Tesla töltőszabványát mostantól más autógyártók is felhasználhatják (Fotó: Tesla)

Az autógyártó azonban ma már ott tart - több millió eladott autó után - hogy saját megoldását is szeretné iparági szabvánnyá formálni - írja az InsideEVs. A lap információi szerint a 2012-ben bemutatott gyorstöltőket több mint egy évtized után más autómárkák is felhasználhatják majd a jövőbeni modelljeik fejlesztése során.

Hirdetés

A Tesla-szabványt el is nevezték North American Charging Standard-nek (NACS), amelyről a cég azt állítja: "több mint egy évtizednyi használat és több mint 32 milliárd kilométernyi töltés után kijelenthető, hogy a saját fejlesztésű csatlakozónk a legmegbízhatóbb megoldás Észak-Amerikában.

A NACS-töltőket a CCS Combo1 / SAE J1772 Combo, illetve a lassan leköszönő CHAdeMO szabványok helyett lehet majd beépíteni az elektromos autókba.

A NACS-töltők kisebbek és gyorsabbak, mint a korábbi technológiák (Fotó: Tesla)
A NACS-töltők kisebbek és gyorsabbak, mint a korábbi technológiák (Fotó: Tesla)

Ez egy újabb lépés a célunk felé vezető úton, amellyel szeretnénk felgyorsítani a világ átállását a fenntartható energiára. Ezért ma az egész világ számára elérhetővé tesszük az elektromos autóinkhoz való töltő-technológiánkat. Szeretnénk felkérni a töltőhálózat-üzemeltetőket és autógyártókat, hogy építsék be az eszközeikbe és járműveikbe a Tesla NACS-töltőket és csatlakozókat.

A Tesla azt is elárulta, hogy a NACS-töltők maximális kimeneti teljesítménye az 1 megawattot is elérheti, ami kétszerese a CCS-szabványnak. A cég 500, illetve 1000 voltos architektúrát is használ, amelyek visszafelé komatibilisek, azaz az utóbbi a legújabb, 800 és 900 voltos akkumulátorokat is képes fogadni. A csatlakozókhoz való töltőfej előnye, hogy kisebb és kompaktabb, mint a CCS-csatlakozók.

A szabványt egyelőre inkább az észak-amerikai gyártóknak ajánlják és valószínű, hogy a NACS főleg a tengerentúlon fog elterjedni, bár egyelőre csak a napelemmel is tölthető, több mint 1600 kilométeres hatótávú háromkerekűeket fejlesztő Aptera jelezte, hogy üdvözli a döntést, a többi autógyártó még nem kommentálta a Tesla bejelentését.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)