Februárban számoltunk be róla, hogy a Tesla más elektromos autók előtt is elkezdte megnyitni Supercharger-töltőhálózatát. Hollandia volt az első fecske, azóta viszont már több európai országban, többek között Németországban is elérhetővé tették a teslás töltőket a többi villanyautós számára is.
Az InsideEVs szúrta ki, hogy emiatt kisebb probléma adódott a németeknél. A lap információi szerint ugyanis a Supercharger-töltők jelenleg nem felelnek meg a hatályos német szabályoknak. Amíg zárt rendszerben működtek a töltőoszlopok, addig semmi baj nem volt, a nyitás azonban azonnal jogi problémát okozott.
A Tesla Supercharger töltőhálózatát egyre több országban használhatják más típusú elektromos autók is (Fotó: Tesla)
A német törvények értelmében ugyanis a nyilvános DC gyorstöltőket kötelező ellátni kilowattóra-számláló kijelzővel.
Minden töltőoszlopnak, ahol kilowattóra-alapú a számlázás, meg kell felelnie a vonatkozó német törvényeknek, azaz, precízen jelezniük kell a töltés során felvett energia mennyiségét. Ez egyaránt vonatkozik a közterületen és a magánterületen álló töltőkre is
- írta a Handelsblatt német lap a témával kapcsolatban.
A Tesla egyébként a saját okostelefonos applikációjában részletezi az egyes töltéseket, emiatt a Supercharger oszlopokra eleve nem került semmilyen kijelző. Ez azonban nem hatja meg a német törvényhozókat. A Handelsblatt értesülései szerint egyébként nem csak a Tesla töltőivel akad ilyen probléma Németországban, azonban számszerűen ezekből van a legtöbb olyan, amelyek nem tesznek eleget a törvényben előírtaknak.
Thomas Weberpals a bajorországi mérésügyi hivatal vezetője szerint egyértelműen Elon Musk cégének a feladata a töltők átalakítása, hogy azok megfeleljenek a törvénynek - ugyanez vonatkozik az összes többi gyártóra és töltőket üzemeltető vállalkozásokra. Ennek ellenére a Teslát - és a többi céget - nem büntetik meg a kialakult helyzet miatt, ha biztosítják róla a hatóságokat, hogy megkezdték a probléma elhárítását.