Az elektromos autók töltése során nagyon fontos tényező az akkumulátor hőmérséklete. Ha túl meleg vagy túl hideg van, csökken a töltés hatékonysága. Erre több gyártó már kifejlesztette a klimatizált akkumulátort, amely képes megfelelő hőmérsékletre lehűteni vagy felfűteni az aksit.
Most azonban a kaliforniai Rivian egészen más megközelítést alkalmazva egy olyan töltőoszlopra adott be szabadalmi kérvényt, amely átveszi ezt a feladatot az autóktól - írja az InsideEVs.
A lap információi szerint a szabadalmi kérvényből kiderül, hogy a Rivian új oszlopainak alján egy klímaberendezést helyeztek el, amely meleg vagy hideg levegőt fúj be az autó alá - oda, ahol az akkumulátorcsomag helyezkedik el. A cég szerint ez hatékonyabban képes klimatizálni az akkumulátort, mintha az autó maga szívná be a külvilág levegőjét, ugyanerre a célra.
A fejlesztés előnye, hogy a már meglévő elektromos autókat nem kell átalakítani ahhoz, hogy kihasználják a speciális töltőoszlopok előnyét, ugyanakkor, egyelőre kérdéses, hogy mennyire hatékony valójában ez a módszer, illetve mennyi energia szükséges a működéséhez.
Mivel a legtöbb töltőoszlop a szabadban található, valószínűleg rengeteg energiát pazarol el a Rivian megoldása, hiszen egy forró nyári vagy egy fagyos téli napon kérdés, hogy mennyi hasznosul a töltőoszlopba épített klímaberendezés által az autó alá fújt levegőből.
A Rivian egyelőre nem közölt hivatalos adatokat arra nézve, hogy ez a megoldás mennyivel gyorsítaná fel az elektromos autók töltését, az azonban valószínű, hogy a speciális töltőoszlopok használatából inkább a régebbi elektromos autók profitálnának, amelyeknél még nem oldották meg az akkumulátorok temperálását.