Az elektromos autók terjedésével elkezdett eltűnni a vérbő sportautók üvöltő motorja iránti vágy, arról nem beszélve, hogy már Európában is egyre több országban kezdik kiszűrni a városi forgalomból a benzinzabáló szörnyetegeket. Nagy-Britanniában például egész egyszerűen kitiltották a városokból azokat a járműveket, amelyek bizonyos emissziós célszámoknak nem felelnek meg. Nem véletlen, hogy a szigetországban már virágzik a veterán autók átalakítási biznisze: egy mai modern autó áráért bármilyen régi klasszikusból úgynevezett restomod-ot faragnak, azaz, a régi jellegzetességek megőrzése mellett a legmodernebb technikával vértezik fel a nagy öregeket.
Ez a Porsche 911 már nem kér egy csepp benzint sem (Fotó: Modern Classics)
Erre szakosodott a szófiai Modern Classics nevű cég is, amely elsőként egy gyöngyházfehér Porsche 911 villanyosításával hívta fel magára a figyelmet - írja a Motor1.com. A járgány az 1973 és 1989 között gyártott G-szériából származik - ez volt az első generáció, amelyben megjelent a turbófeltöltő - azaz legalább 33 éves, de az is meglehet, hogy jövőre ünnepli az 50. szülinapját.
A bolgár cég gondos aprólékossággal lehelt új életet az autóba: a Porsche hagyományaival ellentétben a farmotort elengedték, a korszellemnek megfelelő elektromos hajtás került bele, amit azonban az orrában helyeztek el. A rendszert a BMW-től kölcsönözték, egészen pontosan a BMW i3 villanymotorja került bele (a régi, kissé megosztó külsejű i3-asról van szó, nem az új modellről), amelynek 42 kilowattórás akkumulátora 250 kilométeres hatótávot tesz lehetővé egy töltéssel.
A farmotor helyett a Porsche 911 orrába került az elektromos erőforrás (Fotó: Modern Classics)
Ez persze a mai elektromos autókat tekintve már kissé kevésnek tűnik, igaz, egy ilyen verdával valószínűleg amúgy is csak élményautózásra indul majd el a tulajdonosa, úgy pedig azért még vállalható. Az elektromos gyorsulásnak köszönhetően viszont a Porsche teljesítménye egy szinten van a hetvenes évek modelljeivel: 184 lóerő gyorsítja 6,8 másodperc alatt álló helyzetből 100 km/h sebességre a nagy öreget. Egyedül a végsebesség tekintetében marad el a restomod az eredetitől, azt ugyanis elektronikusan 160 km/h-ban maximálták.
A töltőnyílás a hátsó rendszám mögé került (Fotó: Modern Classics)
A töltőnyílást elegáns megoldással a hátsó rendszámtábla mögé rejtették, lehetőség van 11 kilowattos AC, vagy 50 kilowattos DC töltésre is, ami azt jelenti, hogy 20-tól 80 százalékig 30 perc alatt lehet megetetni.
A műszerfalon megmaradt az analóg nosztalgia (Fotó: Modern Classics)
Emellett több modern megoldás is került a régi külső alá, például blokkolás-, és kipörgésgátló, valamint a BMW-től származó infotainment rendszer, amelynek vezérlését a középkonzolon helyezték el. A műszerfalat viszont megőrizték régi analóg pompájában, csupán a kék betétek árulkodnak róla, hogy itt valami különlegességről van szó. A kék szín visszaköszön a kipufogón is, jelezve, hogy ott már nem jön ki semmi, csak a stílus kedvéért hagyták a helyén.
A középkonzolra került az infotainment rendszer vezérlése (Fotó: Modern Classics)
Sajnos arról nincs információ, hogy mennyibe kerül a csodaautó, de nem lennénk meglepve, ha egy eredeti, gyári állapotú G-szériás Porsche 911-nél jóval többe kerülne.