A Porsche komolyan veszi a fenntartható jövőt: a német cég nemrég felvásárolta a Greyp elektromos bicikliket gyártó céget (amit egyébként a horvát elektromos szuperautót fejlesztő Mate Rimac alapított), de érdekeltek a karbonsemleges okosotthonokban és természetesen az elektromos autózásban is, ugyanis nemrég jelentették be, hogy a Tesla után második gyártóként saját töltőhálózatot is építenek. A német prémium márka autói között már ma is találunk elektromos hajtású változatokat, egy modell azonban egészen eddig tabunak számított ezen a téren.
Ez a Porsche 911.
A nagybetűs Porsche, amiről mindenkinek a gyorsaság jut eszébe. Ez egyébként a világ egyik legrégebb óta folyamatosan gyártott modellje, az első generáció ugyanis 1964-ben jelent meg. A cég már korábban jelezte, hogy a 911 lesz az, amiből soha nem készül majd elektromos változat. Olyannyira, hogy még a szintetikus üzemanyag felhasználásának a lehetőségét is megvizsgálták, csak az úton lehessen tartani a robbanómotoros sportkupét.
A Porsche 911 1964 óta dobogtatja meg az autórajongók szívét (Fotó: Porsche)
Most az Electrek szúrta ki, hogy a német Manager Magazin cikkében ennek ellentmondó információk láttak napvilágot. Sőt, nem is egyszerűen arról van sz, hogy a Porsche fejlesztené a 911-es elektromos változatát, hanem egyenesen azt írják, hogy a villanyosított sportautóba lítium-alapú szilárdtest-akkumulátor kerülhet. A lap azt is tudni véli, hogy ezt a Volkswagen (a Porsche anyacége) többségi tulajdonában álló QuantumScape szállítja majd.
Ellentmondásba keveredett a Porsche-vezér
A német lap szerint az elektromos Porsche 911 már az évtized vége előtt megjelenhet. Oliver Blume, a cég vezérigazgatója korábban kerek perec kizárta, hogy valaha készülne elektromos változat a 911-ből, igaz, ugyanő még 2018-ban úgy fogalmazott, hogy 2030-ra a cég összes modellje villanyhajtást kap. Itt kell hozzátenni, hogy Blume egészen pontosan azt mondta, hogy a 911-ből nem készül BEV (battery electric vehicle) verzió, ami azért egy kis helyet hagy az értelmezésnek, ha valóban szilárdtest-akkumulátorral szerelnék fel a leendő modellt.
A Porsche Vision Gran Turismo sajnos csak virtuális formában létezik (Fotó: Porsche)
Persze az sem kizárható, hogy a 911-ből elsőként egy hibrid változat készül, ami, figyelembe véve a szilárdtest-akkumulátorról szóló pletykát, logikusnak tűnik: a technológiában szintén érdekelt Toyota 2025-re ígéri saját hasonló fejlesztésű autóját, ami szintén hibrid lesz majd. Vagyis, elképzelhető, hogy Blume úgy értette, a 911-esből nem készül olyan elektromos változat, amit még a "régi" akkumulátor-technológiával szerelnek fel.
Mi csak egyet kérünk: ha lehet, a Porsche Vision Gran Turismo-ból is készüljön valódi változat. Ezt a modellt ugyanis a Gran Turismo 7 videojátékhoz tervezték, amelyhez kapcsolódóan testvéroldalunkon, a Bronsonon épp nyereményjáték fut, érdemes lecsekkolni.