Bár egy közelmúltban készült norvég kimutatás szerint, amely a közúti autómentő szolgálat adatai alapján készült, a tisztán elektromos autók lényegesen ritkábban hibásodnak meg télvíz idején. Ennek ellenére a töltés kulcsfontosságú folyamatát nagyban képes befolyásolni a hideg idő. Nem véletlen, hogy a télen, hidegben történő töltésre más megszívlelendő szabályok vonatkoznak. Az egyik legfontosabb ezek közül, hogy amennyiben csak teheted, otthon, garázsban töltsd az autót, és ha csak van rá mód, ne használd a gyorstöltő funkciót.
Ez persze, egy visszafogott, tervezhető autóhasználat mellett könnyebben kivitelezhető. Aki viszont sokat és hosszú távokon gyűri a járgányt - és miért is ne tenné, főleg hideg időben -, az számítson rá, hogy nehéz dolga lesz egy kültéri gyorstöltővel. Ha ehhez még hozzászámoljuk a körülmények miatt várhatóan csökkenő hatótávolságot, az már képes problémássá tenni az EV használatot a leghidegebb időszakokban.
Az év első két hetében meglehetősen kemény hidegek voltak az Egyesült Államok északkeleti területein. A legtöbb helyen a térségben tartósan 0°C alatt volt a hőmérséklet, de nem voltak ritkák az ennél jóval extrémebb értékek sem. Chicago városában például - habár már enyhült valamelyest - hosszú napokig mértek -20 és -30°C közötti értékeket is.
Ilyen hőmérséklet mellett egyrészről nem csoda, hogy mindenki autóval szeretne közlekedni, de az sem, hogy ez némileg komplikáltabb, mint az év többi részében. A lecsökkent hatótávolságnak "köszönhetően" sokan kényszerültek még hazatérés előtt feltölteni az autót, ami ilyen időjárási viszonyok közt érthető módon problémába ütközött.
A chicagói Oak Brook egy töltőállomásán már kisebb gyűjteményt hoztak össze a Tesla tulajdonosok olyan autókból, melyek megmakacsolva magukat a hideg miatt nem töltődtek fel. Az egyikük azt nyilatkozta, hogy két napja próbálja már hasztalan feltölteni járművét.
A Tesla honlapján olvasható egy kiírás a jelenséggel kapcsolatban, miszerint az autónak az ismert okokból kifolyólag a megszokottnál sokkal nagyobb mennyiségben kell energiát fordítania az utastér és az akkumulátor fűtésére. Azt ajánlják az EV tulajdonosoknak, hogy amikor csak lehetőség van rá, tartsák töltőn az autót, és ügyeljenek rá, hogy ne menjen a töltöttségi szint 20 százalék alá.