Az önvezető taxi izgalmas terület, nem véletlen, hogy több cég is gőzerővel fejleszti saját megoldásait, hiszen óriásit szakíthat az, akinek először sikerül megbízhatóan működő önvezető járművekkel elindítania egy hasonló szolgáltatást.
Az Egyesült Államokban nagyon forró területről van szó, amely iránt egyaránt érdeklődik a General Motors, a San Francisco városában már működő Cruise robottaxi-szolgáltatásával, a Google anyavállalatának önvezető taxis cége, a Waymo, de nem lehet kihagyni a felsorolásból Elon Muskot és a Teslát, illetve a Fordot sem, bár utóbbi márka épp a közelmúltban jelentette be, hogy bizonytalan időre felfüggeszti az Argo Ai nevű startuppal kapcsolatos fejlesztéseit.
A Nissan viszont nemrég épp az ellenkező irányba mozdult - írja az AutoEvolution. A japán gyártó pedig nem az USA, hanem Kína útjait választotta önvezető taxiszolgáltatásához. A nemrég alapított Nissan Mobility Service nevű cégen keresztül kezdte meg a robottaxik és más intelligens közlekedési projektek fejlesztését. A cég képviselői teljesen új utazási élményt szeretnének nyújtani, amely kényelmesebb és rugalmasabb, mint az eddigi próbálkozások.
Az újonnan alapított leányvállalat a Sanghajhoz közeli Xiangcheng megyében szeretné megkezdeni a szolgáltatást, amelytől nem kevesebbet várnak, mint azt, hogy átvegye a személyszállítási feladatokat a taxisofőröktől.
Az autógyártó a 4-es szintű önvezető technológiát fejlesztő WeRide startuppal közösen kezdte meg a robottaxik szoftverének fejlesztését és tesztelését. A tervek szerint a szoftverrel a taxikon túl önvezető buszokat, önvezető áruszállítókat és utcaseprő járműveket is működtetnének.
Ez azért nem lesz egyszerű feladat, az említett Cruise autói jelenleg például csak úgy üzemelhetnek önvezető módban, ha a cég egyik sofőrje végig a kormánynál ül, hogy ha szükség van rá, közbe tudjon avatkozni. A Tesla pedig nemsokára valószínűleg bíróságra kell, hogy menjen, miután a gyanú szerint megtévesztették a fogyasztóikat az Autopilot nevű vezetőtámogató rendszer képességeivel kapcsolatban.
A Nissan szempontjából érthető a kínai projekt: a cég 1972 óta van jelen a távol-keleti országban, ahol csak tavaly 1,38 millió új autót értékesítettek. Ráadásul a Nissan szoros együttműködést tart fenn a Dongfeng nevű márkával, amely az elektromos Hummer-klón mellett kisméretű elektromos autók fejlesztésén dolgozik, amelyek rendkívül népszerűek is a kínai vásárlók körében.