Öt és fél billió forintnyi összeget fordít a Nissan az "elektrifikációra", azaz arra, hogy felpörgesse az elektromos hajtású autók elterjedését - írja friss cikkében a brit Guardian.
Az autógyártó erre a célra két billió jent, azaz több mint 5,5 billió forintot fektet be a következő öt év során. Összehasonlításként, Magyarország költségvetésének kiadási oldala 2003-ban közülrbelül 8,8 billió forint volt.
A Nissan Európának is komoly szerepet szán az elektromos autók népszerűsítésében (Fotó: Nissan)
A cég, amely a világ egyik első, tömeggyártású elektromos autóját, a Nissan Leafet fejlesztette, ezzel a manőverrel szeretne előnybe kerülni a versenytársaival szemben.
A Guardian információi szerint a Nissan 2030-ig 23 "villanyosított" modellt mutat majd be, amelyek közül 15 tisztán elektromos hajtású lesz, a többibe valamilyen hibrid-technológia kerül.
"Egyre fontosabbá válik a cégeknek az a szerepe, hogy reagáljanak a társadalmi igényekre" - mondta Ucsida Makoto, a Nissan vezérigazgatója. "Szeretnénk átvezetni a világot az elektromos autózás korába, a fejlett technológiáink segítségével csökkentve az ökológiai lábnyomunkat és új üzleti lehetőségeket felkutatva."
A cég kulcsszerepet szán Európának az elektrifikációs terveiben. Ennek központja a Nagy-Britanniában 1984 óta működő sunderlandi gyár lehet, ahol megközelítőleg hétezren dolgoznak.
A 2017-ben bemutatott Nissan Leaf az egyik első elektromos hajtású tömegmodell (Fotó: Nissan)
A Nissan ambiciózus célszámokat is kitűzött maga elé: ezek szerint 2030-ig az európai értékesítések több mint 75 százalékát az elektromos autóknak kell adnia. Japánban ez az arány 55, míg Kínában és az Egyesült Államokban 40 százalék.
A cég korábban egymilliárd fontot, vagyis bő 436 milliárd forintot költött a ár említett sunderlandi központ fejlesztésére, hogy az alkalmas legyen az elektromos autók gyártására. Az eddigi munkaerőt 3000 további munkavállalóval tervezik kiegészíteni.
A japán márka emellett, az előttünk álló évtizedben kétszer annyit költ majd az e-autók piacára, mint amennyit az elmúlt tíz évben. Ez is részét képezi a cég stratégiájának, hogy 2050-re teljesen karbonsemlegessé válhasson.
A Nissan arra is keresi a megoldásokat, hogy lenyomja a lítium-ion akkumulátorok árát: a következő 8 év során nagyjából 65 százalékkal szeretnék olcsóbbá tenni az energiatárolókat. Emellett, 2028-ra szeretnék bemutatni saját fejlesztésű szilárdtest-akkumulátorukat is, amely alacsonyabb költségeket, nagyobb hatótávot és nagyobb teljesítményt ígér az elektromos autók számára.