Még júliusban számoltunk be róla, hogy Magyarország lesz a cserélhető akkumulátoros elektromos autók hátországa Európában. A kínai NIO ugyanis Biatorbágyra telepítette azt a gyárát, ahol az általa tervezett, moduláris akkumulátorokkal felszerelet villanyautók aksijait lehet kicserélni, körülbelül 5 perc alatt.
Az autósoknak egy speciális garázsba kell behajtaniuk, ahol az automatizált rendszer kiemeli az járműből a lemerült akkumulátort és egy teljesen feltöltött egységet illeszt a helyére. A NIO ezzel a megoldással szeretné megoldani az elektromos autók ma még viszonylag hosszas töltését, a módszerrel ugyanis egy villanyautóval sem kell sokkal több időt tölteni a "tankolással", mint egy benzines vagy dízel járgánnyal.
Az InsideEVs számolt be róla, hogy hétvégén elindult Biatorbágyról az első szállítmány, az első akkucsere-állomásokat Németországba viszik, ami a NIO egyik nagy európai piacává válhat. Az év vége előtt azonban Hollandia, Svédország és Dánia is kap a hazai gyártású eszközökből. A töltő-, vagyis csereállomásokból már Norvégiában is működik legalább egy, azonban az ottani hardvert még a kínai gyárból hozták.
A biatorbágyi gyárban készülő csereállomásokon 13 akkumulátor várja a NIO-tulajdonsokoat, emellett egy rekesz áll üresen, ahová a lemerült egység kerül. A cég szerint 24 óra alatt akár 312 cserét is végre tudnának hajtani, ami körülbelül 277 másodpercet jelent akkumulátoronként, beleszámolva a betolatás és a távozás idejét is.
Egyelőre csak a NIO autóival használható ez a módszer, érdekes lesz figyelni, hogy vajon beválik-e a fősodortól eltérő megoldás. A cég egyébként 2025 végéig több mint 4000 akkucserélő állomást tervez beüzemelni világszerte, ennek negyedét Kínán kívül. A távol-keleti országban egyébként már több mint 1100 NIO-állomás működik.
A cég egyébként nemrég közleményben tudatta, hogy rövidesen bővíteni tervezi a biatorbágyi gyárát, amely mellé az európai működést felügyelő központját, valamint a kutatás-fejlesztési részleget is telepít majd.