Bár a ténylegesen önvezető autók korára még várnunk kell, a technológia már létezik és napról napra egyre jobban fejlődik. Az önvezető járművek pedig teljesen át fogják alakítani a közlekedést, amivel kapcsolatban sok mindent kell majd átgondolnia az autóipari szereplőknek.
A Toyota már neki is állt az ezirányú fejlesztéseknek, nemrég például egy olyan törésteszt-bábut mutattak be, ami a hagyományos autókkal szemben az önvezető autók utasaira leselkedő veszélyeket is képes jelezni. Az önvezető járművekben ugyanis az utasok valószínűleg sokkal kevésbé figyelnek majd a külvilágra, így egy baleset esetén nem is lesznek felkészülve a várható következményekre.
Ennek a fejlesztésnek egy további lépcsője a légzsák újragondolása. A modern autókban ugyanis akár féltucat légzsák is rejtőzhet a sofőr és az utasok körül, amelyek megakadályozzák, hogy a bent ülők súlyosabb sérüléseket szenvedjenek egy baleset során.
Kezdetben csak a kormányból robbant ki egy légzsák, hogy a sofőrt megóvja a volán lefejelésétől. Ezt később számtalan további követte, az oldalsó és függönylégzsák mellett ma már létezik kifejezetten az utasok térdét védő megoldás, de olyan is, ami elejét veszi, hogy a sofőr és az első ülésen ülő utas összefejeljen. A Toyota mérnökei szerint azonban ez nem elegendő, ezért olyan speciális légzsákot fejlesztettek, ami különleges helyzetekben is védelmet nyújt a bent ülők számára.
A hagyományos autókban ugyanis nagyjából azonos testhelyzetben ülnek az utasok, ezért viszonylag könnyű a légzsákok pozicionálása is. Az önvezető autókban viszont ez már nem biztos, hogy így lesz, hiszen az önvezető járművek valószínűleg kevésbé hasonlítanak majd a mai autókra. Jó példa erre a Citroën terve, amely elektromos hajtású, elegáns bódékra emlékeztető szerkezetekkel helyettesítené a mostani járműveket.
Egy hasonló járműben az utasok már nem biztos, hogy a menetirány felé fordulva ülnek, így az eddig alkalmazott légzsák-megoldások helyett újat kell keresni. Erre javasol megoldást a Toyota: az ülések fejtámlájába épített speciális légzsák több fázisban fújódik fel, körbeölelve az utasok fejét, nyakát és a vállakat.
A megoldás előnye, hogy az ülések fejtámlájának a helyzete nem fog változni, akkor sem, ha azok nem azok elrendezése eltér a most megszokott megoldástól. A Toyota által kifejlesztett légzsák ráadásul még felülről is képes megóvni az utas fejét, azaz szinte teljesen körbeöleli a test legsérülékenyebb részeit.
A fejlesztés egyik komoly kihívása az volt hogy a mostanihoz képest jóval nagyobb légzsáknak is ugyanolyan gyorsan kell felfúvódnia. Ennek érdekében a Toyota mérnökei az ütközést előrejelző technológiát is összekapcsolták a légzsákkal: ha a karambolt már biztosan nem lehet elkerülni, az ütközés előtti századmásodpercekben a rendszer megkezdi a légzsák felfújását.
Az ötlet egyelőre még sak koncepció formájában létezik, egyelőre nem közölték a bevezetés időpontját, azonban valószínű, hogy ha megjelenik, akkor a Toyota Crownmodelcsalád tagjaiban, illetve a Lexus LS luxuslimuzinban debütálhat majd a különleges biztonsági rendszer.