Hirdetés

Hidrogénes hibrid mozdonyhoz szállít üzemanyagcellát a Toyota

|

Az emissziómentes vonatok fejlesztése tavaly év elején kezdődött meg.

Hirdetés

A Toyota Európa hat üzemanyagcellás modult szállít az FCH2Rail projekt számára a CNH2, azaz a spanyol Nemzeti Hidrogén Központ és a CAF spanyol vonat és buszgyártó vállalat részére Spanyolországba. A második generációs üzemanyagcellás modulok a projekt üzemanyagcellás hibrid hajtásláncának a részét képezik majd.

A 2021 januárjában indult FCH2Rail projekt az emissziómentes, kettős felhasználású vonatok úttörőjeként a hagyományos sínek használatát felsővezeték nélküli emissziómentes közlekedéssel párosítja. Az FCH2Rail konzorcium speciális üzemanyagcellás hibrid hajtásláncot fejleszt, amelyet egy demonstrációs célokat szolgáló mozdonyba szerelnek majd.

Képünk illusztráció - a CAF hidrogéncellás mozdonyai felsővezeték nélkül is képesek leszenk a zéró emissziós működésre (Fotó: CAF)
Képünk illusztráció - a CAF hidrogéncellás mozdonyai felsővezeték nélkül is képesek leszenk a zéró emissziós működésre (Fotó: CAF)

Képünk illusztráció - a CAF hidrogéncellás mozdonyai felsővezeték nélkül is képesek leszenk a zéró emissziós működésre (Fotó: CAF)

A Toyota jelenleg hat üzemanyagcellás modult épít, tesztel és szállít le a projekt következő fázisához. Ezek magukban foglalják a Toyota Mirai személyautóban és Toyota Sora buszban is működő legújabb, második generációs technológiát, amely nagyobb erőt garantál kisebb méretben, fokozott energiasűrűséget elérve. Az üzemanyagcellákat demonstrációs célokat szolgáló mozdony tetejébe építik be.

Hirdetés

A Toyota üzemanyagcellás moduljainak felhasználásával a CAF csapata kifejleszti saját üzemanyagcellás hibrid hajtásláncát a vonatot ellátó hibrid, kettős üzemmódú rendszerhez. Ez a megoldás a felsővezetékekből érkező elektromos áramot egészíti ki az üzemanyagcellás hibrid hajtással, amely ettől függetlenül képes a mozdony hajtására.

Maga a mozdony (a CAF által készített CIVIA elektromos ingázó) a Renfétől, azaz a spanyol nemzeti vasúttársaságtól érkezik, amely szintén az FCH2RAIL konzorcium partnere. A CAF végzi az üzemanyagcellás modulok beépítését a hibrid hajtáslánc részeként. Ezt követően kezdődnek meg a kezdeti működési tesztek a jóváhagyási folyamat részeként, a spanyol és portugál sínpályákon. A projekt célja az energiamenedzsment tesztelése, a megbízhatóság ellenőrzése, valamint a hidrogénhajtású, emissziómentes vonatok használatának vizsgálata. Az FCH2Rail projektet a Fuel Cell and Hydrogen Joint Undertaking vállalat finanszírozza.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)