Együttműködési megállapodást kötött a Toyota és a DRIVR taxiszolgáltató, amelynek értelmében már át is adták azt a száz hidrogén-üzemanyagcellás taxit, amelyek Koppenhága utcáin fuvarozzák az utasokat - írja a Green Car Congress.
A lap információi szerint a dán kormány 2025-re szeretné elérni, hogy az újonnan forgalomba helyezett taxik ne bocsássanak ki szén-dioxidot, 2030-tól pedig minden személyszállító kisiparosnak zéró emissziós autóval kell közlekednie.
Az applikációból rendelhető taxikat üzemeltető DRIVR ügyfelei már egy ideje választhattak, hogy hibrid vagy elektromos autóval szeretnének utazni, sőt, egy-egy hidrogénhajtású jármű is elérhető volt, a száz hidrogéncellás Toyota Mirai érkezésével azonban sokkal többen választhatják majd ezt a közlekedési módot.
A DRIVR flottája hidrogéncellás Toyota Mirai autókból áll (Fotó: Toyota/Mikal Scholsser)
"A számos új taxi segíteni fog abban, hogy a hidrogén-töltőállomások működése beinduljon, ami kulcsfontosságú az infrastuktúra fejlesztése szempontjából" - mondta Tejs Lausten Jensen a Hydrogen Denmark vezérigazgatója.
A taxik élő példái a zöld hidrogén-technológiának, amelynek terén a dán alvállalkozók a világ legjobbjai között vannak
- tette hozzá a szakember.
A DRIVR autói az uniós Hydrogen Mobility Europe 2 (H2ME2) és a Zero Emission Fleet vehicles For European Rollout (ZEFER) projekt részeként álltak forgalomba, amelynek célja a hidrogénhajtás népszerűsítése a személy-, és áruszállító szektorokban egyaránt.