Bár az elektromos autók akkumulátoraival kapcsolatos aggályok nagy részét már megcáfolták, egyelőre még sokan gondolják, hogy ezeknél a járműveknél az aksi hamar veszít a kapacitásából, ami költséges cserére kényszeríti a tulajdonosokat.
Nemrég számoltunk be egy akkumulátorok újrahasznosításával foglalkozó cég tapasztalatairól, most pedig megjelent a kifejezetten a villanyautók akkumulátorait szondázó Recurrent friss tanulmánya, amely további fontos részleteket tárt fel, a használt elektromos autókkal kapcsolatban - írja a Green Car Reports.
A Recurrent adatai szerint nem kell aggódnia azoknak, akik használt elektromos autó vásárlását fontolgatják. A cég 15 ezer elektromos autó adatait elemezte, amiből kiderült, hogy mindössze a teljes állomány másfél százalékánál volt szükség az akkumulátorcsomag cseréjére, annak idő előtti teljesítménycsökkenése miatt.
Az elektromos autók akkumulátorai jobban teljesítenek a vártnál, azok cseréje így nem jelent költséges meglepetést a tulajdonosok számára
- mutatott rá Liz Najman, a Recurrent kutatója.
A cég vizsgálódása arra is rámutatott, hogy az akkumulátorok teljesítményének csökkenése távolról sem lineáris folyamat. Hosszabb távon ugyanis jelentősen lelassul a kapacitás csökkenése, azonban ezt a legtöbb tulajdonos nem fogja tapasztalni, mert már azelőtt túlad az autóján, hogy ez bekövetkezne, illetve, a legtöbb esetben, ha cserére lenne szükség, az még bőven a gyári garancia keretein belül valósulhat meg.
Az elektromos autók gyártói ugyanis tisztában vannak vele, hogy milyen jól működnek az akkumulátorok, nem véletlen, hogy a Tesla akár nyolc évig, vagy 100 000 - 150 000 mérföldig (azaz 160 000 - 240 000 kilométerig) garanciát vállal az akkumulátoraira, de más gyártók, például a Volkswagen és a BMW is nyolc évig, vagy 160 000 kilométerig érvényes garanciával értékesítik az elektromos autóikat.
Ráadásul a politikai döntéshozók is afelé terelik a cégeket, hogy igyekezzenek minél tartósabb portékát előállítani: Kaliforniában például egy, a tiszta járművekre vonatkozó törvényjavaslatban rögzítenék az akkumulátorok kapacitáscsökkenésének maximális mértékét.