Június elején számoltunk be róla, hogy a Volvo elektromos performance autóit fejlesztő Polestar 5 perces töltést fejleszt az elektromos autókhoz. Most pedig egy új startup kapott komoly anyagi támogatást, hogy saját akkumulátor-technológiájukkal kilépjenek a piacra - írja az Electrek. A Nyobolt nevű cégbe ugyanis 59 millió dollárt, azaz szűk 23 milliárd forintot fektetett a német H.C. Starck Tungsten Powders (HSC), amely a kínai Masan High-Tech Materials leányvállalata.
A Nyobolt nevű céget részben Dame Clare Gray, a Cambridge professzora alapította, aki a technológiai újdonságnak számító akkumulátor alapjait jelentő kutatást is elvégezte. Az új típusú akkumulátorokhoz nióbium-wolfram anódokat használnak, ami lehetővé teszi az eddigieknél lényegesen gyorsabb töltést.
Az elektromos autók 5 perces töltése nemsokára valósággá válhat (Fotó: imeche.org)
A cég szerint egy elektromos autó akkumulátorát kevesebb mint 5 perc alatt lehet 90 százalékig feltölteni.
A technológia ráadásul megtízszerezi az aksi élettartamát - az elektromos autók akkumulátorairól egyébként nemrég kiderült, hogy jóval tovább bírják, mint arra az autóipari szakemberek számítottak.
A Nyobolt technológiája valódi áttörést jelent, amelynek elterjedését tapasztalatainkkal, innovatív megoldásainkkal és gyártási kapacitásunkkal tudunk segíteni. Az együttműködésnek, valamint a fejlett újrahasznosításnak és új használati modelleknek köszönhetően pedig felgyorsulhat az akkumulátorok körforgása
- mondta Hady Seyeda, a HSC vezérigazgatója.
Izgatottan figyeljük, ahogy a technológiánk a fejlesztési szakaszból átlép a piaci szakaszba. Az új anód-technológiánkat szeretnénk eljuttatni a hétköznapi alkalmazásokig, emellett szeretnénk fenntarthatóbbá tenni az energiatárolási iparágat
- tette hozzá Dame Grey.
Az 5 perces töltéssel így pöröghetnek a villanyautók a töltőkön (Forrás: Nyobolt)
Arról egyelőre nincs információ, hogy mikor kerülhet piacra az első 5 perces töltést lehetővé tévő akkumulátor, illetve töltőoszlop, a cég vezetőinek viszont nem kell attól tartania, hogy nyersanyaghiány hátráltatná a munkájukat. A HSC-nek ugyanis a Kínán kívül elérhető legnagyobb wolfram-készletekhez van hozzáférése, így a Nyobolt-ba való befektetésük logikus lépésnek tűnik.