Az elektromos autók töltése okozhat kisebb-nagyobb problémákat, különösen, ha például a nyilvános töltőoszlopon a beépített töltőfej eltört vagy elrepedt. A mostani töltők azonos módon működnek: a töltés indításakor egy retesz rögzíti a fejet az autó töltőnyílásában, hogy töltés közben ne lehessen kihúzni. A töltés hatékonyságát csökkentheti, ha a csatlakozó érintkezői nem illeszkednek tökéletesen, ezért ez a technológia bizony még némi finomhangolásra szorul.
A Ford mérnökei pedig hasonlón dolgoznak - írja a Green Car Reports. A lap információi szerint az autógyártó olyan szabadalmi kérvényt adott be, amely mágneses csatlakozóval egészítené ki a töltőfejeket.
A Ford még tavaly november 1-én nyújtotta be a kérvényt az amerikai szabadalmi hivatalhoz (United States Patent and Trademark Office (USPTO)). A fejlesztés lényege, hogy a töltőfejet mágnesek segítségével rögzítenék, a stabilabb töltés érdekében. Az elképzelés hasonlít az Apple számítógépeinél alkalmazott MagSafe csatlakozóhoz, amely megakadályozza, hogy a beakadt vezeték elszakadjon, vagy károsítsa a csatlakozót, mivel nagyobb erőhatásra a mágnes egyszerűen elengedi a drótot.
Az amerikai gyártó megoldását a tervek szerint tisztán elektromos hajtású és tölthető hibrid modellekhez is lehet majd használni, akár egyenáramú (DC), akár váltóáramú (AC) töltésnél. Az eredeti elképzelés szerint a mágneses töltőt az autók lökhárítójába építenék be, ez azonban problémát okozhat, ha a töltőoszlop nehezebben megközelítheti, illetve, ha a kábel nem elég hosszú. A szabadalmi kérvényben azonban szerepel arra vonatkozó utalás, hogy a mágneses technológia a hagyományos töltőcsatlakozókkal is használható legyen.
Bár napjainkban már kísérleteznek az elektromos autók vezeték nélküli töltésével, a mostani megoldás még valós fizikai kapcsolatot igényel. A mágneseket azonban már más gyártók is bevetették, például a Dodge Ram Charger pickup töltőrobotjánál, amely indukciós elven működik.
Arról egyelőre nincs információ, hogy a Ford megoldása mikor jelenhet meg a tömeggyártású autóikban. A legfőbb megoldandó problémát a lökhárítóba való beépítés jelenti, ez ugyanis sérülékenységet jelent, különösen egy koccanás esetén.