Úgy néz ki, mint egy tetőbox, de egészen más a funkciója. Ez az új innováció, melyet tisztán elektromos autókhoz terveztek, habár korlátozott mértékben, de képes feltölteni az autónkat szükség esetén. A beszédes nevű GoSun előreláthatólag a jövő évtől lesz elérhető, de egyelőre csak az Egyesült Államokban élő vásárlók számára.
Az új terméktípusról megjelentek az első fotók, és ránézésre a technológia meglehetősen kiforrottnak tűnik. A tetőre szerelhető lapos dobozban található napelemes rendszer mindössze 32 kilogrammot nyom, és első ránézésre a legtöbb autóval kompatibilis. A napelem modul mindig aktív, szóval, ha szükséges, egyből bevethető, de ha leparkolunk, a négy cella kihajtható a hatékonyság növelése érdekében.
Míg összehajtva 200 watt teljesítményre képes, addig ez az érték teljes felületen 1200 wattig növelhető. Az összes napelemmodul ideális összehangolását azonban valószínűleg fel kell áldozni a mobilitás oltárán, így reálisan 600-800 wattal lehet számolni.
Egy gyors fejszámolással utánajárhatunk, hogy ez egy napsütéses nyári napon körülbelül 8 kilowattóra többletet jelent. Egy átlagos EV ezzel körülbelül 50 kilométert képes megtenni. Szóval csodát tenni nem képes, de nagyon hasznos tartozéka lehet az autónknak, feltéve, hogy nem Norvégiában használjuk a téli hónapok során.
A technológiai újdonság különösen akkor térülhet meg, ha rendszeresen használjuk az autót. Így egy hét alatt akár több száz kilométer extra hatótávot biztosíthatunk az autónknak a hagyományos töltésen felül. Mivel az USA-ban komoly támogatás, illetve adókedvezmény jár a napelemekre így ez valószínűleg befolyásolja majd a termék árát is, de egyelőre úgy tűnik, hogy 3000 dollár (kb. 1,1 millió vámköltségek nélkül) körül alakul majd.
Ha egy töltőponton pontosan 8 kilowattórát töltünk, azért átlagosan körülbelül 2400 forintot kell fizetnünk, szóval a napelembox ára mindössze 500 nap alatt megtérülhet rendszeres használat mellett. Aki pedig beszerez belőle egyet, annak már nem kell külön hatótávolság növelőre sem költenie.