Az elektromos biciklik terjedésének hatalmas lökést adott a koronavírus megjelenése, a karanténok, lezárások eredményeként ugyanis a bringázás lett az egyik olyan mozgásforma, amit többé-kevésbé biztonságosan lehetett művelni. A rásegítő elektromos motorokkal felszerelt kerékpárok azonban egyébként is egyre népszerűbbek, mint az e-mobilitás talán legegészségesebb formája.
A Porsche 2018-ban szerzett 10 százalékos részesedést a Greyp nevű horvát cégben (Fotó: Greyp)
Nem csoda, hogy ennek hatására komolyan felpörgött ez a piac, a biciklik gyártásában is érdekelt autógyártók pedig hatalmas lendülettel kezdték fejleszetni saját megoldásaikat. A BMW az AMBY márkanevű elektromos hegyikerékpárokkal szállt versenybe, de említhetnénk az MV Agusta, és az AMO e-bringáit is, na meg persze a nagy öreg Peugeot neve is ide kívánkozik, elvégre a franciák már szűk 140 éve foglalkoznak kerékpárokkal.
Most a RideApart számolt be róla, hogy a Porsche - amely designcégén, a Porsche Designon keresztül szintén kínál bringákat a kellően mély pénztárcájú vásárlóknak - többségi tulajdonrészt szerzett a horvát Greyp elektromos kerékpárgyártó cégben. A német premium márka már 2018-ban befektetett a Greypbe, akkor azonban még csak 10 százalék volt a tulajdonrészük. Most azonban úgy tűnik, komolyabb szeletet szeretnének kihasítani az e-mobilitási torta ezen szeletéből, és intenzívebben foglalkoznának az elektromos kerékpárok kutatás-fejlesztésével is.
Az elektromos biciklik piacán egyre komolyabb a verseny (Fotó: Greyp)
A megállapodás már megköttetett, az érintett felek már csak a jogi ügyek rendezésére várnak, a RideApart értesülései szerint pedig jövő évtől a Porsche komolyabb szerepet vállalna a Greyp fejlesztéseiben.
"Az e-bringák szektorában a következetességre törkeszünk, a mostani tevékenységeink is ezt tükrözik" - írta közleményében Lutz Meschke, a Porsche AG igazgatótanácsának alelnöke. "A Porsche évek óta a plug-in hybrid piac egyik vezető szereplője, 2019-ben bemutattuk az első, tisztán elektromos autónkat, a Porsche Taycant, tavaly pedig minden három eladott járművünkből egybe elektromos motor is került. További ambiciózus célunk, hogy 2030-ra a teljes értékláncunkban CO2-semleges legyen."
A RideApart a Greyp megszerzéséből arra következtet, hogy a német autógyártó akár elektromos robogókkal és elektromos motorkerékpárokkal is jelentkezhet a közeli jövőben.