Hirdetés

Pofonegyszerű ötlettel oldanák meg az e-autós töltők bővítését

|

A koncepció megoldaná a társasházban lakó villanyautósok problémáját is.

Hirdetés

Az elektromos autók terjedésével világszerte egyre sürgetőbbé válik a töltőoszlopok és a töltőhálózat bővítése. Egyre több villanyhajtású jármű közlekedik az utakon, így egyre nagyobb a szükség a töltőkre. A töltőhálózatok kiépítettsége egyelőre hagy maga után kívánnivalókat, különösen, hogy például Európában is nagyon egyenlőtlen az eloszlás: a kontinens mintegy 330 ezer töltőjének nagyjából fele Németországban és Hollandiában található. Ezen az Európai Unió döntéshozói is változtatnának, azzal, hogy maximálnák két töltőoszlop távolságát.

Ez kezdésnek nem rossz, azonban még nem fogja megoldani azt a problémát, amikor egy lakótelepen vagy lakóparkban túlsúlyba kerülnek az elektromos autók, elvégre a nyolcadikról mégsem szerencsés lelógatni egy hosszabbítót az otthoni töltéshez - arról nem beszélve, hogy ez akár életveszélyes is lehet.

Az otthoni töltést nem mindenki tudja megoldani (Fotó: Unsplash/Sophie Jonas)
Az otthoni töltést nem mindenki tudja megoldani (Fotó: Unsplash/Sophie Jonas)

Az otthoni töltést nem mindenki tudja megoldani (Fotó: Unsplash/Sophie Jonas)

A Green Matters figyelt fel rá, hogy Seattle-ben hogyan enyhítenék az egyre súlyosbodó töltőhiányt. A lap információi szerint ugyanis az USA nyugati partján található nagyváros vezetése nemrég bejelentette, hogy városszerte töltőoszlopokat szerelnek fel a villanyoszlopokra, hogy a helyi autósok tényleg lépten-nyomon találkozhassanak megfelelő töltőkkel.

Seattle városa célul tűzte ki, hogy 2030-ra 83 százalékkal csökkentse a közlekedésből származó emissziót, a 2008-as szinthez képest. A lakók sok mindent elintézhetnek az alacsony emissziós tömegközlekedéssel, kerékpározással és sétálással, de sokak számára az autó létszükséglet. Emiatt a Seattle City Light - a közlekedés egyéb villanyosítási befektetései mellett - szereli majd fel a töltőket a villanyoszlopokra

- áll a városvezetés közleményében.

Hirdetés

A Curbside Level 2 EV Charging program ráadásul igényléses alapon működik. Azaz, bárki kérhet a háza elé töltőt, ehhez csupán pár

feltételnek kell megfelelnie. Az igénylőnek olyan helyen kell laknia, ahol van a ház előtt kiépített parkoló vagy parkolóhely, ezen felül már csak arra kell figyelni, hogy a töltő ne lógjon be az út egyik sávjába sem, illetve a bicikliútra sem. Az igénylőnek pedig annyit kell vállalnia, hogy egy éven belül elektromos autóba ül át - a közlemény csak EV-ként (electric vehicle) jelöli meg az autót, így ez - elvileg - lehet akár plug-in hibrid is.

A tervek szerint a töltők teljesítménye 9,6 kilowatt lesz, ami egy óra alatt körülbelül 48 kilométernyi hatótáv-növekedést eredményez. A telepítés és üzemeltetés költségeit Seattle állja, a helyi villanyautósok kilowattóránként 20 centet fizetnek majd a töltést követően.

Az Egyesült Államokban ez röhejesen olcsónak számít, különösen az ott is meredeken emelkedő üzemanyagárakhoz képest, így várhatóan jelentős lesz majd az érdeklődés. Egyelőre nem tudni, hogy más amerikai városok átveszik-e majd Seattle gyakorlatát, de sok helyen igyekeznek más módszerekkel bővíteni a töltőhálózatokat.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)