Még tavaly év végén derült ki, hogy az MVM Mobiliti töltőin jelentősen megdrágul az elektromos autók töltése. Ekkor volt olyan töltési megoldás, amely közel a háromszorosára drágult. Ez fájdalmasan érintette a villanyautósokat, de még ezzel együtt is lényegesen olcsóbb volt a töltés, mintha benzint vagy gázolajat kellett volna tankolni.
Az árameeléssel kapcsolatban sok félreértés és tévhit is napvilágot látott, általános volt ivsoznt a morgolódás, az emelés mértékével kapcsolatban. Talán ezek a panaszok juthattak el a Mobiliti döntéshozóihoz, tegnap ugyanis a cég weboldalán megjelent hír szerint 2023. február 3-tól a nyilvános töltőoszlopok többségén csökkenni fognak az elektromos autók töltési tarifái, bizonyos típusok esetén több mint 20 százalékkal.
A cég közlése szerint a váltóáramú e-Mobi AC22, illetve az önkormányzati tulajdonú Type 2 töltőkön 285 Ft/kWh helyett február 3-tól már csak 225 Ft/kWh-t kell fizetni.
Az egyenáramú e-Mobi DC25 töltőpontokon, valamint az önkormányzati CCS2 és CHAdeMO tíipusú töltőkön a kilowattóránkénti díj 305 forintról 240 forintra mérskélődik.
Az időalapú díjazást alkalmazó, nagyobb teljesítményű, szintén egyenáramú e-Mobi DC50 típusú töltőkőn az eddig érvényes, 240 forintos percdíj helyett 190 forintot kell fizetni a percenkénti töltésért. Ezek a töltőket CCS2 CHAdeMO és/vagy Type 2 csatlakozókkal szerelték fel.
Drágább lesz viszont a Spar áruházlánc parkolóiban elérhető töltők díja is: az eddigi 170 forintos kilowattóránkénti tarifa helyett mostantól 225 forintot kell fizetni. Ez azt jelenti, hogy a Spar töltőin a Moibiliti közterületi töltőivel azonos díjazást fogják alkalmazni.
A jelenlegi legdrágábbnak számító, a Shell kúthálózat által üzemeltetett ultragyors Recharge DC töltők percdíja is csökken, 415 forintról 405 forintra.
A Mobiliti felhívja a felhasználók figyelmét, hogy a töltés megkezdése előtt mindig ellenőrizzék az aktuális töltési árakat a cég hivatalos applikációjában, illetve a weboldalán.