Az elektromos autók jelenlegi legkomolyabb hátrányát a belső égésű motoros autókhoz képest lassú töltés és az alacsonyabb hatótáv jelenti, igaz, utóbbiról már kiderült, hogy a felhasználók jelentős többsége számára ez nem jelent problémát.
A töltés időigénye azonban egyelőre még azzal jár, hogy a hosszabb útra induló autósoknak előre gondolkodva kell megterveznie, hogy hol és mennyit fognak tölteni. Ez egyébként nem jelent akkora érvágást, mint sok villanyautó-szkeptikus gondolja, hiszen egy jó ütemben beiktatott ebéd vagy kávézás már elegendő lehet ahhoz, hogy elérjük az úti célunkat.
Az amerikai kutatók szerint pár éven belül megjelenhet a szupergyors töltés (Fotó: CA.gov)
A jelenlegi töltő-technológiák között nagy a szórás: a leglassabbnak értelemszerűen a konnektoros töltés számít, ez akár egy egész napot is igénybe vehet. A Type2, CCS és ChaDeMo töltők gyorsabbak, de sok múlik azon is, hogy a tölteni kívánt autó mennyi energiát képes felvenni. A Tesla Supercharger-töltői a cég állítása szerint pedig 15 perc alatt 320 kilométernyi hatótávot tud átadni az autóknak (nem csak a Tesláknak, mivel a hálózatot elkezdték fokozatosan megnyitni más típusok előtt is).
Ettől függetlenül nincs olyan elektromos autós, aki ne üdvözölné, ha az autóját jóval gyorsabban is feltölthetné. Ez pedig már nincs olyan messze, a Yahoo! értesülései szerint. A lap információi szerint ugyanis az amerikai energiaügyi minisztérium égisze alatt működő Idaho National Laboratory kutatói találtak egy olyan megoldást, ami lehetővé teszi, hogy az elektromos autók akkumulátorát 10 percen belül akár 90 százalékig fel lehessen tölteni. Azaz, innentől kijelenthető lesz, hogy egy elektromos autót gyorsabban fel lehet tölteni, mint egy telefont.
Az amerikai kutatók szerint az új megoldás öt éven belül érkezhet meg a piacra kerülő elektromos autókba, ez pedig gyökeresen átrendezheti a piacot.
Az a célunk, hogy nagyon-nagyon közel kerüljünk ahhoz a töltési időhöz, amit az autósok eltöltenek a benzinkútnál
- mondta Eric Dufek, az Idaho National Laboratory munkatársa, a kutatás vezetője.
A felfedezésről egyébként azt követően számoltak be, hogy Joe Biden amerikai elnök kormánya sikeresen tolta át az USA történelmének egyik legnagyobb szabású törvénycsomagját, amely jelentős összegeket szán az elektromos autók népszerűségének növelésére.