Az Egyesült Államokban rendkívül népszerűek a pickupok, az elektromos hajtás elterjedésével pedig a legnépszerűbb márkák természetesen már elkészültek a villanyos változatokkal. A Ford a legendás F-150 sorozatból készítette el a Lightning változatot, míg egyik legnagyobb vetélytársuk, a Dodge a Dodge Ram Revolution nevű modelljével indult csatába - írja az Electrek.
Ez utóbbira azért egy kicsit várnia kellett a kisteherautók rajongóinak, a cég pedig a 2023-as CES-en rántotta le a leplet a tekintélyes méretű gépről. Bár a képességeiről egyelőre kevés információ látott napvilágot, a fedélzeti számítógépbe zsúfolt újdonságok komoly versenyelőnyt jelenthetnek a Dodge számára.
Ilyen például az alábbi videón is látható, kiterjesztett valóságot alkalmazó, úgynevezett head-up display (HUD). Hasonló a mai modern autókban is található, a szerepe, hogy a sofőr szeme elé vetítse a legfontosabb információkat, sebességet, navigációt, ilyesmiket. A Dodge fejlesztése azonban láthatóvá teszi például azokat a gyalogosokat, akik egy időre eltűnnek a sofőr szeme elől.
A Ram Revolution emellett kapott úgynevezett Shadow Mode-ot, amelynek lényege, hogy az autó magától képes követni a gazdáját, ha az illető a jármű előtt gyalogol. Ez például nagyobb építkezéseken jön jól, ha a művezető bejárja a területet. A Cabin Mode nevű funkció pedig egy gombnyomásra képes megváltoztatni az utastér hangulatát: a nyugtató fények és hangok mellett akár buli üzemmódra is lehet kapcsolni, de a productivity mode-ot választva akár egy telefonos konferenciára vagy álló helyzetben a munkára is lehet koncentrálni az autó belsejében.
További érdekesség a külső projektor, amelynek segítségével a pickup különféle információkat közölhet a külvilággal, de akár filmvetítésre is használható.
Az egyik legfurcsább fejlesztés azonban kétségtelenül a töltőrobot, amelyet kifejezetten ehhez a járműhöz fejlesztettek ki. A kis eszköz egy robotporszívóra hasonlít, amennyiben képes magától navigálni, felismeri az autót és képes begurulni alá, ahol automatikusan, a sofőr beavatkozása nélkül megkezdi a jármű töltését. A töltőrobot akár 5-10 méterről is tudja azonosítani a pickupot, a töltést pedig indukciós megoldással, csatlakozók nélkül képes elvégezni. Az eszközt fejlesztő EFI Automotive szerint ez 97 százalékkal hatékonyabb töltést tesz lehetővé.
A speciális töltőben intelligens szoftver is dolgozik, amely a hálózati terhelést figyelembe véve tölti az autót, azaz, a csúcsidőn kívüli időszakokat részesíti előnyben.
A Dodge Ram Revolution várhatóan jövőre kerül kereskedelmi forgalomba, a töltőrobotra azonban 2025-ig várnia kell majd a leendő tulajdonosoknak.