Magyarországon gyártott autókba is kerülhettek olyan dízelmotorok, amelyek nem teljesítik a gyártók által ígért emissziós szinteket - írja a Vezess.hu. Az erőforrások például a hazánkban gyártott Suzukikba is bekerülhettek. Az üggyel kapcsolatban határokon átnyúló nyokozás vette kezdetét, a Magyar Suzukinál azóta házkutatást is tartottak a rendőrök.
A Suzuki mellett a 16 márkát tömörítő Stellantis-csoport is érintett (Fotó: Suzuki)
A botrányban érintett a Stellantis-csoport is, amely az Abarth, az Alfa Romeo, a Chrysler, a Citroën, a Dodge, a DS, a Fiat, a Jeep, a Lancia, a Maserati, a Mopar, az Opel, a Peugeot, a Ram és a Vauxhall márkákat tömöríti. A lap információi szerint a cég a károsanyag-emissziókat mérő szoftverek eredményeit manipulálhatta, hogy a valós értékeknél alacsonyabb számokat mutassanak a tesztek.
A Magyar Suzuki Zrt. elismerte, hogy a cég által gyártott dízelmotoros autókat is érinti a mostani vizsgálat.
Vállalatunk jelenleg tájékozódik az ügyben, és mindenben együttműködik az illetékes külföldi és magyar hatóságokkal. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a Magyar Suzuki minden esetben betartja az aktuális jogszabályokat, és azoknak megfelelően működik. Folyamatban lévő ügyben további információkat nem áll módunkban megosztani
- jelezte a hazai cég.
Az üggyel kapcsolatban a német, az olasz és a magyar ügyészség is vizsgálatott indított, az Európai Unió Büntető Igazságügyi Együttműködési Ügynöksége, az Eurojust intézkedéseinek nyomán. A Suzuki egyes autóiban ugyanis egy speciális eszközt szereltek, ami a Fiat által gyártott dízelmotorokba kerülhetett be. A szerkezet lehetővé teszi, hogy a dízelautók nitrogén-dioxid emissziója az EU előírásai szerinti szintet mutassa.
A Suzuki Vitara hazánkban is nagyon népszerű (Fotó: Suzuki)
A Suzuki autóiról 2020-ban a holland közúti felügyelet megállapította, hogy a dízelmotorral szerelt Vitara modellek nem teljesítik az uniós emissziós előírásokat, mivel sokkal több nitrogén-dioxidot bocsátanak ki, mint lehetne. A lap rámutat, hogy a korábbi, 2015-ben kirobbant dízelbotrány legnagyobb vesztese a Volkswagen volt: 11 millió autójukat érintette a probléma, ami összességében 40 milliárd dollárnál is többe került a német márkának.