Hirdetés

A BMW új akkumulátoraival vége lesz a hatótávparának

|

A német autómárka új generációs fejlesztése 30 százalékkal nagyobb hatótávra lesz képes a mostaniaknál.

Hirdetés

Az elektromos autók megjelenésekor sokan csak legyintettek, mivel az első generációs modellek 100-200 kilométer közötti hatótávja nem volt túl acélos, legalábbis a belső égésű motoros autókkal összehasonlítva. Azóta persze kiderült, hogy még ez a hatótáv is bőven elég az autósok jelentős többségének, de persze, ha valaki nagyobb távot is szeretne megtenni az elektromos autójával, nem árt, ha pár száz kilométerre való töltés lapul az akkumulátor-csomagokban.

A BMW legújabb fejlesztésével azonban nem csak utoléri, de át is lépi az átlagos, belső égésű motorral szererlt autók hatótávját. A német gyártó ugyanis múlt héten mutatta be akkumulátor-technológiájának következő lépcsőjét, a Gen6 fantázianevű fejlesztés képében - írja az InsideEVs.

A BMW Gen6 akkumulátorai nagyobb hatótávot és gyorsabb töltést ígérnek (Fotó: BMW)
A BMW Gen6 akkumulátorai nagyobb hatótávot és gyorsabb töltést ígérnek (Fotó: BMW)

A BMW Gen6 akkumulátorai nagyobb hatótávot és gyorsabb töltést ígérnek (Fotó: BMW)

A henger alakú cellákba rendezett új akkumulátor ugyanis a cég szerint komolyabb hatótávot és gyorsabb töltést is lehetővé tesz. Előbbit tekintve a BMW a mérnökei szerint akár 992 kilométert is meg tudnak majd tenni az autóik az új típusú aksikkal, de elméletben ennél akár többet is ki tudnának facsarni a cellákból.

A Gen6 akkumulátorok 30 százalékkal nagyobb hatótávot tudnak biztosítani, mint a mostani, Gen5 változatok. Ennek ellenére nem mennénk 1000 kilométer fölé, még úgy sem, hogy erre képesek lennénk. Egyszerűen nem gondoljuk, hogy ekkora hatótávra szükség lenne

- mondta Thomas Albrecht a BMW Efficient Dynamics nevű részlegének vezetője.

A Gen6-akkumulátorok emellett 10-20 százalékkal könnyebbek is lesznek, mint a mostaniak, az új elrendezésnek köszönhetően pedig egyszerűbben be lehet majd építeni azokat az új autók karosszériájába, úgy, hogy ne vegyenek el értékes helyet az utasoktól vagy épp a csomagtartóból.

Ami a töltést illeti, a Gen6 aksikat várhatóan a mostaniaknál 30 százalékkal gyorsabban is lehet majd tölteni, DC-gyortöltővel. A BMW jövőbeni elektromos autói pedig már a 270 kilowattos ultragyors töltést is támogatják majd.

Az új akkumulátorok tartósságát illetően Albrecht elárulta, hogy az amerikai szabályok már most is megkövetelik, hogy egy elektromos autó akkumulátora több mint 10 évig megőrizze kapacitása 80 százalékát, azonban a BMW technológiája már most is többre képes ennél.

Nemrég külön cikkben foglalkoztunk az akkumulátorok élettartamával, amelyekről kezd kiderülni, hogy jóval tovább bírják, mint az előzetes várakozások .

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)