Az első tisztán elektromos autók a 2010-es években kezdtek el közlekedni a magyar utakon. Ekkor még jó darabig nem volt valós alternatívája a drága és időigényes otthoni töltésnek, alig néhány tucat gyorstöltési lehetőség volt kezdetben országszerte.
Az évtized második felében kezdtek el gombamód szaporodni a különféle szolgáltatók, akik fokozatosan álltak csak át a fizetős töltésre. Végül a 2020-as évben került pont a sztori végére, mikor a legkurrensebb köztéri töltőket üzemeltető E-mobi fizetőssé tette először az 50, majd a 22 kW-os oszlopain is a töltést.
Ekkor még volt néhány áruház, a Lidl, a Penny és az IKEA, ahol lehetett ingyen tölteni autónkat. Először a nyitvatartási időn kívüli töltési lehetőséget szüntették meg a szolgáltatók a sorozatos visszaélések miatt, most pedig az IKEA példáját követve, néhány napon belül a Lidl töltőoszlopain is búcsút mondhatunk az ingyenes töltésnek.
A hét elején a Lidl sajtóosztálya jelentette be a változást. A jövőben már nem fog működni a Lidl e-Charge alkalmazás, de lesz helyette három másik mód a töltés ellenértékének kiegyenlítésére. Indíthatunk majd töltés a Lidl Plus alkalmazással, a Lidl weboldalán keresztül, illetve úgynevezett roaming megoldást is lehetővé tesznek. A pontos díjazásról később tájékoztatják a vásárlókat.
A környező országokban 2022-re már szinte sehol nem volt ingyenes töltés, és ebből lehetett sejteni, hogy az opciók folyamatos szűkülése után Magyarországon is megszűnik ennek a lehetősége. A Penny Market, mint utolsó mohikán még tartja magát, de ha majd ott is búcsút intenek az ingyenes töltésnek, lezárul egy korszak hazánkban.