Gyakorlatilag a budapesti autómegosztók indulása óta vagyok aktív felhasználója több szolgáltatónak is, saját autó híján ezekkel intézem az ügyes-bajos dolgaimat, párezer kilométert már beleraktam a bérautókba, és a jogosítványom megszerzése óta eltelt 17 évben még csak nem is igazoltattak, balesetmentesen közlekedtem. De aki vezetett már a nagyvárosban, az tudja, hogy bármelyik pillanatban megtörténhet a baj: egy figyelmetlen sávváltás, egy elnézett jobbkezes utca vagy egy néhány másodperces telefonnyomkodás elég, hogy az autónkban komoly kár keletkezzen.
Jómagam a Hungária körúton bambultam el néhány pillanatra egy zöld lámpánál, és mire észrevettem, hogy a sor az indulás után néhány méterrel később hirtelen megállt, már késő volt: kb. 10 km/h-s sebességgel ütköztem az előttem álló autóba, a Peugeot 206 hátsó lökhárítója pedig valamivel erősebbnek bizonyult, mint a Volkswagen E-Up eleje. A balesetben nem vitattam a felelősségem - és hát az ilyen baleseteknél egyébként is szinte kivétel nélkül az a felelős, aki hátulról érkezik és nem megfelelően választotta meg a követési távolságot) - így rendőri beavatkozásra nem volt szükség (bár két éppen arra sétáló járőr felajánlotta a segítségét).
Azonnal értesítettem a GreenGo ügyfélszolgálatát, a cég egyik munkatársa pedig 10 perccel később meg is érkezett a helyszínre. Egyikünknek sem volt még korábban balesete, így a betétlap kitöltésénél is jól jött az adminisztrációs segítség. A balesetről készült képeket én is elkészítettem az applikációban és a kolléga is befotózta az autót. A szolgáltatásból nem zártak ki, semmilyen korlátozást nem kaptam, sőt, a helyszínre érkező GreenGO-munkatárs felajánlotta, hogy folytassam az utam az ő autójával (természetesen ugyanilyen bérautóról beszélünk), ő pedig a törött E-Upot elviszi a telepre.
Az autókon természetesen van KGFB (kötelező biztosítás) és Casco is. Előbbi teljes egészében fedezte a másik autóban keletkezett kárt, így emiatt nem kellett aggódnom, az ÁSZF-ből pedig gyorsan kiderítettem, hogy:
A személygépkocsiban okozott kár esetében a GreenGo a kár 20,0 százaléka, de legalább 200 000 forint összegű kártérítés megfizetésére kötelezi a személygépkocsit a káresemény bekövetkezte időpontjában bérlő személyt.
Az autót a szerviz egy hét alatt rendberakta, meg is kaptam a részletes számlát. Ebben minden cserélt és javított elem ára és a munkadíjak is fel voltak tüntetve, innen tudom, hogy egy bal első fényszóró 96 500 forintba (plusz szerelési költség), egy Volkswagen embléma 31 159 forintba kerül.
A szervizben nagyon alapos munkát végeztek (ami valahol érhető, hiszen egy ilyen szolgáltató nem engedheti meg, hogy ne tökéletes műszaki állapotban állítsa újra forgalomba az autóit), ebből adódóan egy elég masszív számla volt a csatolmányban. A biztosításnak köszönhetően viszont "csak" a 218 ezer forintos biztosítási önrészt, valamint 6000 forint kiszállási és 7000 forint adminisztrációs díjat kellett kifizetnem. Az összeggel a számla beérkezése után egy héttel terhelték a számlámat.
Mivel az ÁSZF rögzíti a biztosítási önrészt, felhasználóként valójában mindegy, hogy 250 ezer forintos vagy egymilliós kárt csinálunk-e, ugyanannyit fogunk fizetni. Természetesen ha gazdasági totálkárra törjük az autót, az jobban fáj a pénztárcánknak. Ugyanakkor az eset nem befolyásolta negatívan az előfizetési díjat, a szolgáltatást bármilyen korlátozás nélkül használom azóta is.