Nagy fordulat történhetett a Volvo háza táján, hiszen még néhány hónapja is teljes meggyőződéssel állította a cég, hogy a 2030-as év előtt fogja eladni az utolsó jégkorszaki, azaz fosszilis üzemanyaggal működő járművét. Az ambiciózus ígéret most megbicsaklani látszik, hiszen a vállalat vezérigazgatója a napokban azt nyilatkozta, hogy mégis csak tölthető hibridek fejlesztésekbe kezdenek.
Történt mindez annak ellenére, hogy Bjorn Anwall kereskedelmi vezető tavaly év végén még azt mondta, hogy semmi nem tántoríthatja el őket a kizárólagosan kibocsátásmentes járművek gyártásától és forgalmazásától. Konkrétan azt nyilatkozta Anwall, hogy nem lehet semmi "ha" és semmi "de".
Az, hogy végül még is lett, talán mégsem olyan nagy meglepetés a számok ismeretében. Bár alig akad autógyártó, mely az elektromos jövőre olyan mértékben készen állna, mint a Volvo, a döntéshozók nem hagyhatták figyelmen kívül az elmúlt időszak tendenciáit.
Egyrészről a legtöbb piaci versenytárs még közel sincs olyan mértékben felkészülve a teljes gyártókapacitás átállítására, mint a Volvo, másrészt pedig az EV-k eladásainak globális szintű visszaesésére sem lehet lehet csak úgy legyinteni. A megfelelő infrastruktúra deficitje, az alkatrészek beszerzésének nehézségei és az állami ösztönzők hiánya mind hozzájárulnak az átállás csúszásához.
A Volvo szerencséje, hogy az eddigi gyártási tapasztalatai alapján elég jól boldogul a hibrid autók világában is, így ha megnövekedne irántuk a kereslet, már nem a nulláról kell indulnia. Jim Rowan, a Volvo vezérigazgatója egy negyedéves befektetői beszámolója során elmondta azt, hogy továbbra is hisz az elektromos meghajtásban, sőt jobbnak is gondolja, mint a belsőégésűeket, ám a világ még nem áll készen ennek a kizárólagos használatára.
Szerinte azonban a hibridek szilárd hidat képezhetnek a jövőben a technológiák között. Úgy látja, hogy a jelenleg világszerte tapasztalható visszaesés az EV-k eladásában nem teszi lehetővé egyelőre, hogy 2030-ig végigmenjenek a korábban megszabott úton. Ennek ellenére hisz abban, hogy az akkumulátoros technológiáé a jövő, ezért döntöttek végül köztes megoldásként a konnektoros hibridek fejlesztése mellett.