Megtette első útját a vonat, ami a Tesla Berlin Gaigafactoryt a város lakott részeivel összekötő, újonnan épített, saját tulajdonú sínpáron halad. Ezzel úttörő szerepe lett a cég életében, hiszen a németországi telephely az első, ahova a tech-cég dolgozói vonaton utazhatnak. Ez egy igazán konstruktív és önazonos kezdeményezés, hiszen a vasúton való utazás a közösségi közlekedés egyik legfenntarthatóbb formája lehet a jövőben, és az uniós klímavédelmi stratégiában is fontos szerepet kapott.
Ennek ellenére már az új vasútvonal első útján fontos anomáliára figyelhettek fel a szemfüles Titter/X-használók. A nagy csinnadrattával induló sajtónyilvános esemény keretében, az új vasúti pályán végighaladó első gép egy dízelüzemű mozdony vontatta jármű volt.
A Tesla Europe az X-en közzétett bejegyzésében jelentette be a vonal megnyitását. A büszkélkedő bejelentés szerint a Giga Berlin mostantól saját vonatjárattal rendelkezik. A bejegyzésbe egy videót is beágyaztak, amin az látható, ahogy az első vonat begördül a gyár napelemes előtetőkkel övezett peronjára.
Giga Berlin now has its own train shuttle, capable of moving 400 people per ride 🚆 pic.twitter.com/gmvy80GFFn
— Tesla Europe (@teslaeurope) September 4, 2023
A gyár egy alkalmazottja, Romain Hedouin, egy ennél személyesebb hangvételű videót osztott meg a saját oldalán. Ezen az látható, ahogy az első járaton munkába utazókat egy DJ fellépése is szórakoztatja, aki a mikroblog bejegyzés szerint szintén a cég dolgozója.
Welcome to the new Giga Berlin shuttle train! #Tesla
— Romain Hedouin (@RomainHedouin) September 4, 2023
The DJ is my manager, Max 🎶🎧🎛️ pic.twitter.com/IvBb3YdIez
Az könnyen megállapítható a felvétel alapján, hogy a vonat nem elektromos üzemű. A poszt egyik kommentelője Bombardier Talentként azonosította a mozdonyt, aminek a működéséhez szükséges elektromosságot egy dízelmotor állítja elő. Ez még akkor is ironikus, ha tudható, hogy a szerelvény nem a Tesla, hanem a német vasúti társaság (NEB) tulajdona.
A vállalat közlése szerint a vonat 40 percenként fog közlekedni a Fangschleuse állomás és a Grünheide-i gyárterület között. A műszakváltáskor közlekedő járatok 1500 embert fognak szállítani, ami remélhetőleg segíteni fog a környező utak zsúfoltságának megszűntetésében. A járatokat nemcsak a gyár dolgozói, hanem bárki ingyen igénybe veheti.