Hirdetés

A Huawei új szupertöltője a sivatag közepén is üzembiztosan működik

|

Az extrém magas hőmérsékleten is jól teljesítő szerkezetet folyadékhűtés segíti és mindössze 59,5 dB hangot ad ki működés közben.

Hirdetés

Ha elektromos autó tulajdonosok vagyunk, és szoktuk a járművet otthon tölteni, tudjuk, hogy alkalmanként ez igen zajos folyamat tud lenni. Ennek több oka is lehet, de szerencsés esetben csak a fali töltő a ludas. Ez a gyenge hangszigetelésnek és az alacsonyabb áramerősségnek tudható be, valamint annak, hogy az elektromos áram hatására kémiai reakciók mennek végbe. Ha nagy a hőség nyáron, ez persze csak fokozódik.

A Huawei most kifejlesztett vadonatúj folyadékhűtéses töltési technológiája, ezt a problémát szeretné orvosolni, és lenyűgözően teljesített az első sokkteszteken. Nem túlzás így nevezni, hiszen Kína Turpan régiójában zajlott a folyamat, ami extrém időjárási körülményeiről híres. A Huawei közlése szerint a technológia fejlett hűtőrendszere és precíz hőmérséklet-szabályozó algoritmusai kulcsfontosságúak voltak a siker elérésében.

A vállalat a Kumtag-sivatagban és a Huoyan-hegyen végzett teszteket, ahol ekkor a hőmérséklet 49,6 Celsius-fokig emelkedett, sőt a felszínen helyenként 80 Celsius-fokot is mértek. A mostoha körülmények ellenére a rendszer jól teljesített, készenléti üzemmódban mindössze 44,1 dB-t bocsátott ki, de 47,1 Celsius-fokon is tartotta az 59,5 dB-es értéket.

Hirdetés

A technológia sikerének kulcsa a fejlett folyadékhűtési rendszerben rejlik, amely hatékonyan képes elvezetni a hőt a töltés folyamatában részt vevő alkatrészekből. A Huawei állítása szerint a pontos hőmérséklet-szabályozási algoritmusok segítik hozzá a rendszert a csendesebb üzemeléshez, valamint a hatékonyság és a stabilitás fenntartásához.

A tesztek során 414 járművet vontak be, és összesen 13 391 kwh mennyiségben töltötték őket fel, megközelítőleg 100 százalékos sikerességi rátával úgy, hogy egyik töltést sem kellett újraindítani. A gyártó most elért eredményei valószínűleg más vállalatok technológiájában is helyet kaphatnak a jövőben, ami egy fontos hátrányát oldhatja meg a nyári töltéseknek.

Az elmúlt egy év visszaesése a technológia népszerűségében hasonló apróságokban, részletekben rejlik sokak szerint. Az elektromos járművek piacának további növekedési záloga lehet, ha az érkező innovációk megoldást találnak a hasonló aggályokra. Az EV töltőinfrastruktúrába történő beruházás 2030-ig várhatóan több mint 12 milliárd dollárt fog elérni csak az Egyesült Államokban, és világszerte is hasonló átalakulás várható.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)