Egyre több elektromos autó - és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid) - közlekedik az utakon, a villanyhajtás-szkeptikusok pedig rendre a töltőhálózat szűkösségét emlegetik fel, mint az e-mobilitás jelenlegi legkomolyabb kerékkötőjét.
Egy új TNM - azaz tárca nélküli miniszteri - rendelet azonban segíthet enyhíteni a helyzeten: ahogy a Telex megírta, 2022. január 1-től az új építésű, vagy felújított épületekben kötelező lesz elektromos autók töltésére szolgáló berendezést elhelyezni, de legalább ennek az előkészítését kialakítani. A felújítás jelen esetben olyan munkálatokat jelent, amely az épület elektromos hálózatát is érinti.
A január 1-én életbe lépett TNM rendelet értelmében 2025-től a már felépült, nem lakáscélú épületekbe is kötelező lesz elektromos autó töltésére szolgáló eszközt telepíteni (Fotó: NREL.gov)
A rendelet meghatározza, hogy milyen épületek esetén kötelező a töltő telepítése. Ha úgynevezett nem lakáscélú épületről van szó, akkor, ha legalább 10 parkolóhely is kapcsolódik az ingatlanhoz, kötelező egy elektromos töltőpont kiépítése. Ezen felül minden ötödik parkolóhelyen létre kell hozni a töltőpont későbbi telepítését lehetővé tévő elektromos csatlakozást.
Lakóépületeknél, ha tíznél több parkolóhely kapcsolódik az ingatlanhoz - azaz bel-, vagy kültéri parkolás lehetséges - minden parkolóhelyen elő kell készíteni a töltő későbbi telepítését.
A már felépült, nem lakáscélú épületeknél, ha legalább 20 parkolóhelyük is van, 2025. január 1-től legalább egy töltőoszlopot vagy töltőpontot ki kell építeni az elektromos autók számára. A már álló társasházakra egyelőre viszont nem vonatkozik a rendelet.