Hirdetés

A Panasonic új akkumulátora akár az átlagos hatótávolság ötszörösére is képes lehet

|

A vállalat szerint rövidesen elindul a sorozatgyártása is.

Hirdetés

Bár az elmúlt fél-háromnegyed év során az elektromos átállás üteme érzékelhetően lelassult, és ezért több gyártó is átütemezni kényszerült rövid- és középtávú terveit az elektromos hajtásmód elterjesztését illetően, összességében ez csak csúszást jelent, a nagy váltás nem marad el. Világszerte több ágazati szereplő is megerősítette, hogy lassítani kényszerül a piac változása miatt, de mindenki elkötelezett maradt az elektromos megoldások iránt.

Az egyre inkább elérhető árú új elektromos autókkal ez megvalósítható lesz majd a belátható jövőben még akkor is, ha most az EU vámokkal készül is védekezni az olcsó kínai tömegtermékek ellen. Bár még mindig akadnak olyan vásárlói rétegek, amelyek tagjai idegenkednek a konnektoros technológiáktól, egyre jobb megoldások születnek.

Az eddigi legnagyobb aggályt, a növekedés legfőbb gátját, a járművek hatótávjával kapcsolatos félelmek jelentették a múltban. Noha a kérdéses érték évről évre nagyobb, és manapság már ritkaságszámba mennek a 300 km alatti üzemidőt egy töltéssel produkáló autók, a Panasonic Energy új akkumulátorcsomagja az eddigi többszörösére növelheti a hatótávot.

Hirdetés

A 4680-as akkumulátor egy sor dologban hozhat újat az elektromos autózásban, mely a vállalat szerint készen áll arra, hogy tömegesen gyártani kezdjék. A Panasonic mérnökei hosszú ideje dolgoznak azon, hogy növeljék a hatótávot, legfőképp azért, mert a vevők erre a legháklisabbak, de a munkálatok során arra is figyelmet fordítottak, hogy gyorsan lehessen tölteni azt.

Az újításnak köszönhetően a Panasonic Energy 4680-asa a legkomolyabb eredményét abban érte el, hogy állítólag akár az átlagos kapacitás ötszörösére is képes. A típusát jelölő négyjegyű szám egyébként a szerkezet méretét mutatja, hiszen annak 46 mm az átmérője és 80 mm a hosszúsága. Bár erről nem kommunikál a vállalat, de kétfelé is indulhatnak a járműgyártók az innovációnak köszönhetően.

Egyfelől dönthetnek úgy, hogy a szokásos mérethez hasonló akkucsomagnak köszönhetően ötszörös hatótávolságot kínálnak, vagy egy lényegesen kisebb energiapakkal látják el ugyanazt a feladatot, mint korábban. A Panasonic harminc év tapasztalatát kínálva próbál most pozíciót szerezni az EV-gyártásban, ami, ha hihetünk a cég ígéretének, könnyen összejöhet. Ugyan a gyártást hamarosan megkezdik a japán Wakayamában, valószínűleg új gyártástechnológia is szükségeltetik majd az ígéretes akkumulátorcsomag gyártásához.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)