A Toyota a Japán Űrügynökséggel közösen egy olyan járművön dolgozik, amely alkalmas a Hold felfedezésére, elősegítve a holdi élet megteremtését 2040-re, valamint emberek eljuttatását a Marsra. A Japán Űrügynökséggel (JAXA) együtt fejlesztett jármű elnevezésében a mára gyakorlatilag a Föld minden szegletét meghódító és minden földi terepen bizonyító Toyota Land Cruiser terepjáró legenda előtt tiszteleg: a Lunar Cruiser a 2020-as évek végén lesz kilövésre kész. Eközben persze még itt a Földön épül a világ első fenntartható, hálózatba kötött okosvárosa, Woven City is.
A Toyota Lunar Cruiser már a Holdon élő emberek kiszolgálására készült (Fotó: Toyota)
Amint azt Szato Takao, a Lunar Cruiser projekt vezetője szerint a különleges jármű alapját az az elképzelés adja, hogy az emberek képesek legyenek biztonságban enni, dolgozni, aludni és egymással kommunikálni is a járműben, akár az űrben is.
"A világűr meghódításához leküzdendő kihívások lehetővé teszik, hogy olyan telekommunikációs és egyéb technológiákat fejlesszünk, amelyek később kulcsfontosságú szerepet tölthetnek be az emberek életében" - tette hozzá a szakember.
A holdjáró a Toyota Land Cruiser terepjáróról kapta a nevét (Fotó: Toyota)
A Gitai Japan, a Toyotával szerződésben álló vállalatként egy különleges robotkart is fejlesztett a Lunar Cruiser számára, amely képes ellenőrzési és javítási feladatokat is ellátni. Speciális kialakítása lehetővé teszi a robotkar végének gyors cseréjét, amely így különböző szerszámokat képes használni és különböző funkciókat is elláthat. Nakanose So, a Gitai vezetője úgy érzi, hogy a világűr meghódítása már elkezdődött, de ez a folyamat nagy költségekkel és komoly veszélyekkel is jár. Éppen ezért a robotok különösen hasznosak ezen a területen.
"Autókat küldeni a Holdra a küldetésünk része. A Toyota járművei szinte mindenhol jelen vannak. Most pedig egy olyan területet is meghódíthatnak, ahol eddig még sohasem járhattak" - mondta Noda Sinicsiro, a Toyota űrprojektjein dolgozó mérnöke.
Alapítása óta a Toyota számos üzletágban bizonyított, válaszként az adott korszellemre. Meghatározó autóipari szerepén túl a vállalat házakat, hajókat, repülőgépeket és robotokat is tervezett és gyártott már, ezt a sokoldalúságát pedig a jövőben is szeretné megőrizni. Erre minden esélye meg is van, hiszen a Toyota, amely jövőképében a világ vezető mobilitási szolgáltatójaként definiálja magát, mára nem csupán a világ legnagyobb és egyben legzöldebb autógyártója, de a mesterséges intelligencia, a robotika és a zöld energetika fejlesztése területén is vezető szereplőnek számít. Az ezeket a területeket érintő folyamatos kutatási és fejlesztési tevékenység eredményei a vállalat Fudzsi hegy lábánál épülő hálózatba kötött, fenntartható okosvárosában, a Woven Cityben öltenek testet, amely az idei évben nyitja meg a kapuit, és első lakói az ezeken a területeken dolgozó vezető tudósok lesznek.
A Woven City okosváros a modern településekhez szükséges fejlesztések élő laboratóriuma lesz (Fotó: Toyota)
Az okosváros-prototípusnak tekintett területet egyfajta élő laboratóriumnak tekintik, amely az ott dolgozó kutatókat segíti a jövő technológiáinak fejlesztésében.
A Woven City egyik különlegessége, hogy teljesen egymástól az autós, a gyalogos és a kerékpáros - pontosabban az úgynevezett személyes mobilitási eszközökkel történő - közlekedést, az áruszállítást pedig egy különálló, talajszint alatti alagútban bonyolítanák le. A tervezett okosvárosban kezdetben körülbelül 360 lakó él majd, a kisgyerekes családoktól a nyugdíjasokig. Ha teljesen elkészül, a Woven City több mint 2000 embernek nyújt majd otthont.