Bár már évekkel ezelőtt felépült a The Boring Company futurisztikus projektjének nagyobb lélegzetvételű része, az egyirányú alagút, a Tesla a mai napig nem végezte el a munka ráeső részét, vagyis az önvezető rendszer fejlesztését. Ennek lenne a feladata, hogy a szolgáltatást igénybevevő ügyfeleknek ne legyen szüksége emberi sofőrre az utazás során.
A Tesla potentátjai előszeretettel szokták az ezt firtató kérdésekre válaszolni, hogy ők az önvezető technológia éllovasai, és bár megtehetnék, hogy gyorsan pontot tesznek ennek a történetnek a végére, de ők inkább olyan rendszer létrehozásán fáradoznak, amely boldogul a hagyományos helymeghatározó -, és térképrendszerek alkalmazása nélkül is.
Ezzel kapcsolatban egyébként sokat blamálták a Telsát az elmúl években, felróva nekik, hogy nem képesek tartani a tempót a Waymo saját autonóm fuvarmegosztó szolgáltatásával. Ez már csak azért is presztízs veszteséggel járhat, mert az ismert pheoenix-i céghez képest nekik sokkal egyszerűbb dolguk van az alagútjáró autóikkal.
A Las Vegas Convention Center Loop a The Boring Company első teljes körű "hurok"-projektje. Elon Musk alagútépítő startupja alig több mint egy év alatt fejezte be a kivitelezést mintegy 50 millió dollárból. Ez egy olyan alagútrendszer, amelyben Teslák szállítják az utasokat nagy sebességgel. Az üzemeltető már jó ideje szeretné csökkenteni a költségeket a sofőrök feleslegessé válásával, de ez addig nem lehetséges, amíg nincs kész a Tesla Loopra optimalizált autonóm vezető rendszere.
A fejlesztés már több, mint két éve csúszik és nem sokat tudni a konkrét okairól. A terveket biztosan nem vetették el, hiszen Steve Hill, a Las Vegas Convention elnök-vezérigazgatója szerint még mindig nem mondtak le róla, hogy még idén valamiféle vezetéstámogató rendszert rendszeresítsenek az alagútban használt tisztán elektromos hajtású személyszállító járművekhez.
Bár ez az intézkedés jó eséllyel nem fogja feleslegessé tenni a sofőr jelenlétét az utak során, lehet egy első lépés az afelé vezető úton. Ezt az év végére tervezték el, de a teljesen autonóm rendszer érkezésére nincs semmilyen konkrét ütemterv. A 93 megálmodott állomásból egyelőre mindössze három üzemel, de még idén továbbiakat terveznek beüzemelni.