Egyre nő az elektromos biciklik népszerűsége, ez pedig felveti a kérdést, hogy a hagyományos kerékpárokhoz való biztonsági felszerelések használhatóak-e a villanybicajokon. Persze, nem a fényvisszaverő mellényre vagy a macskaszemre, esetleg a lámpákra kell gondolni, hiszen ezeknek mindegy, hogy milyen járművön használják azokat, a lényeg, hogy messziről láthatóvá tegyék az embert a közlekedés többi résztvevője számára.
Azonban, az elektromos biciklik gyorsulása és sebessége is jóval nagyobb lehet a hagyományos kerékpárokénál, így indokolt a felvetés. A hazai szabályozás szerint az elektromos bicikliknél a rásegítés maximum 25 km/h lehet, és a pedálozás befejezését követően le kell állnia. Ez azonban bőven elég hozzá, hogy egy kerékpárt 40, de akár 50 km/h sebességre is fel lehessen gyorsítani. Ráadásul, az Egyesült Államokban a rásegítés mértéke akár a 45 km/h-t is elérheti, így, ha valaki onnan vásárol e-bringát, elképzelhető, hogy olyan járműhöz jut hozzá, amelyben nincs az európai piacra szánt korlátozás.
Az elektromos kerékpárok nehezebbek is a hagyományos változatoknál, nem ritka a dupla tömeg, de akad olyan gép is, ami akár háromszor annyit is nyomhat, mint a villanymotor nélküli társai. Éppen ezért üdvözlendő, hogy a Troy Lee Designs kifejezetten elektromos bringások számára tervezte legújabb bukósisakját - írja az InsideEVs.
A Flowline és a Flowline SE sisakokat kifejezetten elektromos hegyikerékpárosoknak ajánlják, a komolyabb terepgépeknél ugyanis a rásegítés mértéke akár a 400 százalékot is elérheti, emellett a rögös-sziklás hegyi utakon a sérülésveszély is nagyobb lehet, főleg, ha valaki nagy sebességnél esik egyet.
Első ránézésre a sisakokat nehéz megkülönböztetni a sima bukósisakoktól, a belsejében azonban úgynevezett MIPS műanyag héjat ágyaztak. A MIPS a Multi-directional Impact Protection System, azaz több irányú becsapodás elleni védelmet jelentő angol kifejezés rövidítése, amelynek lényege, hogy a sisakba ágyazott héj egy esés során képes a sisakon belül elmozdulni, ezzel csökkentve a test vagy a fej forgása miatti sérülés veszélyét. Ilyeneket használnak például a motorversenyzők bukósisakjában is.
A cég termékei megkapták a viszonylag újnak számító NTA 8776 biztonsági besorolást, amelyet Hollandiában kifejezetten elektromos kerékpárokra vonatkozóan vezettek be és amely jóval szigorúbb a korábbi szabványoknál.
Mivel új technológiáról van szó, viszonylag drágák: a Flowline 119 dollárba, azaz bő 43 ezer forintba, míg a Flowline SE 160 dollárba, vagyis valamivel több mint 58 ezer forintba kerül, ami nagyjából másfélszerese egy minőségi sisak átlagárának.