Hirdetés

Elektromos biciklikhez való bukósisakot fejlesztettek

|

A fejvédőt az elektromos bringák sajátosságait szem előtt tartva tervezték.

Hirdetés

Egyre nő az elektromos biciklik népszerűsége, ez pedig felveti a kérdést, hogy a hagyományos kerékpárokhoz való biztonsági felszerelések használhatóak-e a villanybicajokon. Persze, nem a fényvisszaverő mellényre vagy a macskaszemre, esetleg a lámpákra kell gondolni, hiszen ezeknek mindegy, hogy milyen járművön használják azokat, a lényeg, hogy messziről láthatóvá tegyék az embert a közlekedés többi résztvevője számára.

Azonban, az elektromos biciklik gyorsulása és sebessége is jóval nagyobb lehet a hagyományos kerékpárokénál, így indokolt a felvetés. A hazai szabályozás szerint az elektromos bicikliknél a rásegítés maximum 25 km/h lehet, és a pedálozás befejezését követően le kell állnia. Ez azonban bőven elég hozzá, hogy egy kerékpárt 40, de akár 50 km/h sebességre is fel lehessen gyorsítani. Ráadásul, az Egyesült Államokban a rásegítés mértéke akár a 45 km/h-t is elérheti, így, ha valaki onnan vásárol e-bringát, elképzelhető, hogy olyan járműhöz jut hozzá, amelyben nincs az európai piacra szánt korlátozás.

Az elektromos biciklik jobban gyorsulnak és nehezebbek is a hagyományos kerékpároknál (Fotó: Tower Bikes)
Az elektromos biciklik jobban gyorsulnak és nehezebbek is a hagyományos kerékpároknál (Fotó: Tower Bikes)

Az elektromos kerékpárok nehezebbek is a hagyományos változatoknál, nem ritka a dupla tömeg, de akad olyan gép is, ami akár háromszor annyit is nyomhat, mint a villanymotor nélküli társai. Éppen ezért üdvözlendő, hogy a Troy Lee Designs kifejezetten elektromos bringások számára tervezte legújabb bukósisakját - írja az InsideEVs.

Hirdetés

A Flowline és a Flowline SE sisakokat kifejezetten elektromos hegyikerékpárosoknak ajánlják, a komolyabb terepgépeknél ugyanis a rásegítés mértéke akár a 400 százalékot is elérheti, emellett a rögös-sziklás hegyi utakon a sérülésveszély is nagyobb lehet, főleg, ha valaki nagy sebességnél esik egyet.

A speciális sisakok komolyabb védelmet ígérnek a gyorsabb e-biciklit hajtók számára (Fotó: Troy Lee Designs)
A speciális sisakok komolyabb védelmet ígérnek a gyorsabb e-biciklit hajtók számára (Fotó: Troy Lee Designs)

Első ránézésre a sisakokat nehéz megkülönböztetni a sima bukósisakoktól, a belsejében azonban úgynevezett MIPS műanyag héjat ágyaztak. A MIPS a Multi-directional Impact Protection System, azaz több irányú becsapodás elleni védelmet jelentő angol kifejezés rövidítése, amelynek lényege, hogy a sisakba ágyazott héj egy esés során képes a sisakon belül elmozdulni, ezzel csökkentve a test vagy a fej forgása miatti sérülés veszélyét. Ilyeneket használnak például a motorversenyzők bukósisakjában is.

A cég termékei megkapták a viszonylag újnak számító NTA 8776 biztonsági besorolást, amelyet Hollandiában kifejezetten elektromos kerékpárokra vonatkozóan vezettek be és amely jóval szigorúbb a korábbi szabványoknál.

Mivel új technológiáról van szó, viszonylag drágák: a Flowline 119 dollárba, azaz bő 43 ezer forintba, míg a Flowline SE 160 dollárba, vagyis valamivel több mint 58 ezer forintba kerül, ami nagyjából másfélszerese egy minőségi sisak átlagárának.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)