A nagyobb beruházások, építkezések rengeteg energiaigényes munkafolyamat eredményeként valósulnak meg. Munkagépek egész sorát kell ahhoz üzemeltetni, hogy minden részfeladatot el tudjunk végezni, ami szükséges egy építkezésnél. Ezek szinte mindegyike nagy energiamennyiséget használ el működés közben. Ennek a megvalósulását pedig nagyban tudja nehezíteni az, ha a beruházás helyszínén nincs kiépült energetikai infrastruktúra.
Ebben az esetben a leggyakoribb megoldást a különböző fosszilis üzemanyagokat használó aggregátorok, áramtermelők szokták jelenteni. Ezek egyik nagy hátulütője amellett, hogy költséges a működtetésük az, hogy az üzemanyag égetésével növeljük a kibocsátás mértékét, és így szennyezzük a környezetet.
A tudomány képviselői mióta ráeszméltünk arra, hogy előbb-utóbb drasztikusan vissza kell vennünk a károsanyag kibocsátásunkból, folyamatosan keresik annak a módját, hogyan lehetne új technológiákkal kiváltani a régi fosszilis energiahordozókon alapulókat.
Sok ígéretes innováció született az elmúlt 70 évben, de ezek egy közös jellemzője a helyhez illetve infrastruktúrához kötöttség. Mivel építkezések gyakran zajlanak távol ezektől, logikusan jött az igény valamilyen mobilis technológiára, pontosabban valamilyen környezetbarát technológiával működő aggregátorra.
A Volvo CE, a Rolls-Royce (az energetikai cég, nem az autógyártó) és az Air Burners együttműködésében megalkotott BioCharger most ezt az igényt igyekszik kielégíteni. Az úgynevezett légfüggöny-technológiát használó eszköz a fakitermelésből és megmunkálásból származó hulladékot zárt rendszerben égeti el, a keletkező hőt elektromos energiává alakítja, és egy csatlakoztatott akkumulátoros tárolómodulba (BSM) táplálja bele későbbi felhasználásra. A megtermelt energia később felhasználható akkumulátoros járművek, építőipari berendezések és hordozható elektromos szerszámok töltésére az egész építkezésen.
Az Air Burners rámutat, hogy csak az Egyesült Államokban évente mintegy hetvenmillió tonna fahulladék keletkezik, de ennek több mint 50 százaléka nyílt égésterű eszközökbe végzi, ami mindamellett, hogy környezetszennyező, sokszor a keletkező hő sem hasznosul. Ezzel szemben a vállalat azt állítja, hogy zárt hurkú rendszere jelentősen csökkenti a káros anyagok és üvegházhatású gázok kibocsátását a nyílt égetésterű megoldásokhoz képest.
A közös fejlesztés végeredménye egy 450 kWh-s töltőállomás lett, aminek a tesztelési fázis után elkezdődhet a kereskedelmi forgalomra szánt gyártása is.