Az elektromos autókkal kapcsolatban az egyik leggyakoribb kifogás, hogy azok hatótávja még messze van a fosszilis üzemanyagokat használó járművekétől. Bár az már kiderült, hogy még az első generációs villanyautók hatótávja is bőven elég a napi használatra, sokan még mindig a hatótávot tekintik a legfontosabb tényezőnek az elektromos autók megítélésénél.
A prémium kategóriában már kapható olyan elektromos autó, amelynek hatótávja meghaladja a 800 kilométert, most azonban a kínai Geely Holding Group - amely többek között a Volvo tulajdonosa is és amely a Google robottaxis cége, a Waymo számára fejleszt önvezető autókat - bemutatta a Zeekr 001 nevet viselő elektromos autóját, amely minden korábbinál nagyobb akkumulátorral is rendelhető - írja az InsideEVs.
A családi autónak, esetleg crossover SUV-nak tűnő Zeekr 001 kisebb modelljeiben 86, illetve 100 kilowattórás akkumulátorok kerülnek, előbbi hatótávja 546, utóbbié 741 kilométer. A gyártó azonban ezer autóját egy különleges, 140 kilowattórás aksicsomaggal látja el, amelynek elméleti maximális hatótávja 1032 kilométer, igaz, ezt a kínai CLTC-ciklus alapján számolják, amelyről tudni lehet, hogy valamivel pontatlanabb, mint az Európában használt WLTP. Ettől függetlenül a számok meggyőzőek, hiszen napjainkban az 500 kilométeres hatótáv már jónak számít. Összehasonlításként: a világ jelenlegi legnépszerűbb elektromos autójának számító Tesla Model Y hatótávja 528 kilométer körül alakul.
A Zeekr 001-et egyébként már 2021 áprilisában bemutatták, a mostani verziók pedig külsőleg nem sokban különböznek a két évvel ezelőtti modellektől, csupán új színeket kapott, na meg persze, az említett, nagyobb akkumulátorokat.
Az autóban egyébként egy 14,7 hüvelykes központi kijelző mellett egy 8,8 hüvelykes digitális műszeregység tájékoztatja a sofőrt, míg a hátul ülő utasok egy-egy 5,7 hüvelykes képernyőn élvezhetik a különféle digitális tartalmakat. Az autó háromzónás klímával, Yamaha hangrendszerrel, valamint hűthető és fűthető első ülésekkel érkezik a tulajdonosokhoz.
A menetdinamikát állítható légrugós felfüggesztéssel lehet befolyásolni, az utat pedig LED-mátrix fényszórók világítják meg. Az egymotoros változat 268, míg a kétmotoros verzió 536 lóerős teljesítményre képes, utóbbi 3,8 másodperc alatt gyorsítja álló helyből 100 km/h sebességre az autót.
A Zeekr 001 valamikor az idei évben érkezhet meg Európába. Az árképzésről még nincs információ, csupán annyit lehet tudni, hogy Kínában körülbelül 43 500 dollárt, azaz bő 16,2 millió forintot kérnek a modellért.