Mindig nagy bátorság kell hozzá, ha egy autógyártó hozzányúl valamelyik (egykor) ikonikus modelljéhez. A Volkswagen is erre vállalkozott, amikor a "hippibuszként" is ismert, 1967-89 között gyártott, a rajongók által leginkább csak T1-ként emlegetett Volkswagen Type 2-nek elkészítették a modernizált, immár tisztán elektromos változatát.
Azt csak az idő tudja majd megmondani, hogy a VW ID.Buzz hasonlóan legendás modellé válik-e, mint a nagy előd, a fogadtatása azonban eddig nagyjából pozitív volt, így megvan az esélye, hogy évtizedekkel később hasonló nosztalgiával lehessen rá visszagondolni, mint a jellegzetes külsejű T1-re, vagy a faceliftes T2-re.
A hatvanas-hetvenes évek sztárjából számtalan változat készült, a mentőautótól a lakóautóig, így nem csoda, hogy már a Volkswagen is bejelentette, hogy az ID.Buzz-ból is építenek majd gyári lakóautó változatot. Erre már csak azért is valószínű, hogy lesz kereslet, mert a német ElectricBrands XBus Camper nevű megoldása már valamelyest megidézte a lakóautóvá alakított T1-ek hangulatát, ötvözve mindezt a zéró emissziós elektromos hajtással.
Amíg azonban a gyáriak elkészülnek a saját változatukkal - erre valószínűleg még éveket kell várni - a szintén német Alpin Camper csapata nem tétlenkedett és kezelésbe vették az ID.Buzz-t - írja az InsideEVs.
A lap információi szerint a cég egy németországi turisztikai kiállításon mutatta be az átalakított kisbuszt, amelynek az utas-, és rakteréből kicsi, de otthonos lakóteret kerekítettek. Kívülről csak a kisbusz oldalán és hátulján végighúzódó festett csík árulkodik róla, hogy nem az alapváltozattal van dolgunk, belül viszont már egyértelmű, hogy a vanlife rajongóit vették célba.
A raktér bal oldalára egy ággyá alakítható kanapé került, amely alatt két jókora rekesz várja a csomagokat. A bemutatott prototípuson ugyan nincs hátsó ablak, de ha lenne, a kanapé mögött elhelyezett polc ablakprákányként is funkcionálhatna - ide egyébként két hangszórót is beépítettek, amelyből az egyik ki is tud emelkedni a síkból, és bár a képeken nem látszik, de valószínűleg USB-töltőket és a médialejátszó kezelőszerveit rejtheti.
Valamivel előrébb egy fabetétes polcrendszer került a bal oldali középső ajtóba, itt, a közzétett fotók tanúsága szerint egy érintőképernyős kezelőfelület is lapul, amely talán a klímaberendezés kezelését teheti lehetővé. A hátsó ajtó mellett pedig belépített olvasólámpa szolgálja a zavartalan kikapcsolódást.
Jobb oldalra került a konyhapult, egy kerámialapos tűzhellyel és kisméretű mosogatóval, amelyek alatt további tárolórekeszek sorakoznak. A kisbusz tetejét is átalakították, itt egy kiemelhető, beépített sátortető lapul, amely lehetővé teszi, hogy a bent tartózkodók akár felállva is körül tudjanak nézni.
Sajnos az átalakításhoz egy alapvetően teherszállításra szánt modellt használtak, ezért vannak befedve a hátsó ablakok - kár érte, mert így valamivel kevesebb fény jut a lakótérbe. A cég weboldaláról nem derül ki, hogy mennyibe kerül a lakóautóvá alakított ID.Buzz, de a cég egyébként is csak egyéni érdeklődésre ad árajánlatot az egyes modelljeiről.