Valószínűleg még sok, az autók iránt kevésbé érdeklődő ember is könnyedén felismeri a Volkswagen legendás kisbuszát, a Volkswagen Type 2, azaz T1 típust, illetve az 1967-1989 között gyártott faceliftes változatát, a T2-t. A jellegzetes külsejű járgányt sokan "hippibuszként" ismerik, ami nem véletlen, a hatvanas évek amerikai fiataljai körében is népszerű volt a kisbusz, amely napjainkra már a hetedik generációjánál jár, igaz, a kilencvenes évek eleje óta már korántsem annyira karakteres külsővel.
Balra a legendás T1, amelyet 1949-1967 között gyártottak, jobbra az elektromos VW ID.BUZZ (Fotó: Volkswagen)
Szerencsére a német márkánál felismerték, hogy még most, 73 évvel az első T1 megjelenése után is mennyire népszerű a típus, amelyről már 2017-ben közzétettek pár koncepció-grafikát, illetve az azévi Detroiti Autószalonon már a prototípust is megvillantották a szakmai közönség előtt. A cég akkor azt ígérte, hogy a Volkswagen ID.BUZZ típusnevű elektromos kisbusz két évvel az ID.3 megjelenése után kerülhet forgalomba.
Úgy tűnik, az informatika világa mellett az autóipart is kellemetlenül érintő chiphiány ellenére a VW tudja tartani az ígéretét, ugyanis az InsideEVs figyelt fel rá, hogy a Volkswagen hivatalos Twitter-csatornáján most szerdán megjelent az alábbi videós bejegyzés.
The #VWIDBUZZ is coming soon! We have adapted a true Volkswagen classic to the challenges of modern mobility. Behind its aerodynamic shape hides a smart high-tech #EV which will take the #eMobility game to a whole new level 🔥 Watch the video and get excited! #WayToZero pic.twitter.com/z7CnKYcwXQ
— Volkswagen News (@volkswagen) January 18, 2022
Eszerint a VW ID.BUZZ világpremierjére március 9-én kerül sor, amire láthatóan nagyon készülnek, a Volkswagen magyar nyelvű weboldalán is elérhető már a kisbusz részletes ismertetője. Ebből kiderül, hogy az ID.BUZZ-ban a sofőr szeme elé információkat vetítő Head-Up-Display (HUD) fnkcióit kiterjesztett valósággal bővítették, ami azt jelenti, hogy például a navigáció utasításait nem egy központi kijelzőn láthatja majd a vezető, hanem az útra kivetítve.
Az ID.BUZZ-ba kerülő head-up-display (HUD) az úttestre vetíti ki a navigáció és a sávtartó asszisztens információit (Fotó: Volkswagen)
Erre már csak azért is szükség van, mert az itt látható fotó tanúsága szerint az ID.BUZZ-ban már nem is lesz műszerfal, ugyanis minden lényeges funkciót a különleges formájú kormányba épített érintőképernyőn keresztül lehet majd elérni.Emellett a kisbusz intelligens LED-fényszórója arra is képes lesz, hogy "ránézzen" a gyalogosokra, ami kívülről viccesen néz ki, belülről viszont növeli a biztonságot, azzal, hogy jobban bevilágítja az úttest szélét.
A legmeghökkentőbb részlet az érintőképernyővel egybeépített kormány (Fotó: Volkswagen)
A videóból sokkal több nem derül ki, azonban az InsideEVs értesülései szerint a Volkswagen ID.BUZZ-ban egy 111 kilowattórás villanymotor dolgozik majd, amely bő 430 kilométeres hatótávot tesz majd lehetővé.
Izgatottan várjuk a márciust, hogy kiderüljön, mit tud majd valójában az elektromos "hippibusz".