Hirdetés

A Volkswagen nem kér a hidrogénből

|

A cég vezetője nem lát fantáziát a technológiában.

Hirdetés

Egyre jobban kezd felpörögni a hidrogénhajtású járművek fejlesztése: a Toyota Mirai nevű autóját már mi is teszteltük, nemrég pedig arról számoltunk be, hogy Pakson próbaüzembe állítottak egy hidrogéncellás autóbuszt. Korábban írtunk hidrogénhajtású repülőgépről, elektromos bicikliről és szárnyashajóról is. 

Mint látható, a világ leggyakoribb elemeként gyakorlatilag kimeríthetetlen energiahordozó kora lassan felvirrad, sőt, Európában már áll olyan épület is, amelynek energiaigényeit szintén hidrogénből fedezik. Természetesen nem mindegy, hogy a gáz honnan származik, a fenntarthatóság és a bolygó szempontjából a megújuló energiával létrehozott zöld hidrogén jelenti a megoldást.

A Volkswagen akkumulátoros-elektromos szedánja, az ID.7 (Fotó: VW)
A Volkswagen akkumulátoros-elektromos szedánja, az ID.7 (Fotó: VW)

Ennek fényében kissé meglepő, amit Thomas Schafer, a Volkswagen jelenlegi vezérigazgatója mondott, még a januári CES során, az AutoBild spanyol kiadásának nyilatkozva - hívta fel a figyelmet az InsideEVs.

A német autógyártó első embere szerint ugyanis a hidrogénhajtásnak komoly hátrányai vannak az akkumulátoros elektromos autókhoz képest, ezért a Volkswagen nem foglalkozik hasonló fejlesztésekkel - legalábbis az előttünk álló évtizedben nem.

[A hidrogén] nem versenyképes, különösen a sztemélyautóknál nem, mivel a tartály rengeteg helyet elfoglal a kabinban. Talán a haszonjárműveknél működhet, de a személyautóknál nem. Ezért én úgy látom, ebben az évtizedben még nem jön el az ilyen autók kora. A Volkswagennél biztosan nem

- nyilatkozta Thomas Schafer.

A cég globális eladásai az elmúlt évben egyébként nagyjából 7 százalékkal csökkentek, ugyanakkor, az elektromos autóik nagyon szépen teljesítenek: a VW 2022 utolsó negyedévében rekordot döntött az elektromos autók értékesítését tekintve. Több mint háromszázezer elektromos hajtású személygépjárművet adtak el a tavalyi év végén, ami rekord a cég eddigi történetében.

Schafer szavai azért is meglepőek, mert a Volkswagen olyan versenytársai, mint a már említett Toyota, a Honda, a Hyundai, de a szintén német BMW is komoly befektetésekkel készülnek a hidrogénhajtású jövőre.

A cikk megjegyzi, hogy a hidrogéncellás autók eladásai egyelőre nem túl fényesek: az elmúlt 11 évben csupán bő 17 ezer ilyen járművet értékesítettek a tengerentúlon, miközben a tisztán elektromos hajtású Volkswagen ID.4-ből már több mint húszezer gazdára talált. Ez az összehasonlítás azonban nem túl igazságos, hiszen a hidrogén-infrastuktúra egyelőre még az USA területén is gyerekcipőben jár, miközben az elektromos autós töltőből már most több mint 160 ezer darabot üzembe helyeztek, a bővítés pedig gyors ütemben zajlik világszerte.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)