A dél-afrikai milliárdos Elon Musk által alapított Tesla autóit lehet szeretni, lehet nem szeretni, azt azonban nem lehet elvitatni a cégtől, hogy jelentősen felgyorsította az elektromos autók elterjedését és alaposan feladta a leckét az autóipar veteránjainak is.
A Tesla egyik komoly versenyelőnyét az autóikhoz tartozó szoftvere ökoszisztéma adja, amely többek között lehetővé teszi az autók funkcióinak frissítését, akár vezeték nélküli kapcsolaton keresztül. Bár hasonló lehetőséget ma már más gyártók is kínálnak, a Tesla szoftveres hátterének köszönhetően is tudott komoly helyzeti előnyre szert tenni az elektromos autók piacán.
A Volkswagen, az autóipar három legnagyobb szereplőjének az úgynevezett Big Three-nek az egyike, a Forddal és a General Motorsszal együtt, amelyeknek elméletileg módjában állna több elektromos autót gyártani a szektort jelenleg vezető Teslánál. Ehhez azonban arra lesz szükség, hogy komolyan rágyúrjanak a szoftverfejlesztésre, hiszen Elon Musk cége önmagát elsősorban nem is autógyártóként, hanem szoftvergyártó és megújuló energiával kapcsolatos technológiákat fejlesztő vállalatként aposztrofálja.
Ezt ismerte fel a Volkswagen Group, amely nemrég bejelentette, hogy komoly befektetéssel igyekszik megerősíteni szoftveres hátterét - írja az InsideEVs. A német multi Kínában tervezi megalapítani szoftverfejlesztési leányvállalatát, ami nem véletlen: a távol-keleti ország a világ legnagyobb autópiaca - a Volkswagen összes eladásának 40 százaléka innen származik - ahol ráadásul rendkívül népszerűek az elektromos autók. A Volkswagennek már több helyi érdekeltsége is van Kínában, amelyeket ottani vállalatokkal közösen alapított.
Az új cég alapításával kapcsolatban egyelőre nagy a titkolózás: a Volkswagen elvileg erre a hétre ígérte a hivatalos bejelentést, egyelőre azonban az újságírói megkeresésekre sem ők, sem a cég kínai partnercégei ne reagáltak. Az iparági pletykák szerint azonban legalább egymilliárd dolláros befektetésről van szó. A Volkswagen és a Tesla közötti rivalizálás nem újkeletű, év elején beszámoltunk róla, miért szólt be Elon Musknak a német cég vezetője.