Tavaly nyáron még úgy tűnt, a Volkswagen egy elektromos modell kedvéért feláldozhatja a két év múlva 50. születésnapját ünneplő modelljét, a VW Golfot. Az 1974-ben bemutatott autóból napjainkra már több mint 35 millió darabot értékesítettek, azonban úgy tűnt, hogy az egyre szigorúbb emissziós korlátok miatt a német márka nyugdíjazza majd a modellt, amelynek a helyére egy elektromos autó érkezhet.
A Volkswagen vezérigazgatója, Thomas Schäfer azonban nemrég a spanyol AutoBild magazinnak adott interjújában megnyugtatta a márka rajongóit - írja a Motor1.
A Golf jelenleg kapható, nyolcadik generációja 2024-ben ráncfelvarráson esik majd át, a cég pedig ragaszkodik hozzá, hogy a név továbbra is megmaradjon a portfóliójukban. Schäfer azt is hozzátette, hogy a következő Volkswagen Golf viszont már minden valószínűség szerint egy tisztán elektromos hajtású modell lehet.
Egyelőre még dolgozunk annak a kérdésnek a megválaszolásán, hogy milyen jármű léphet majd a mostani Volkswagen Golf örökébe. Ahogy én látom, ez az autó már nem belső égésű motorral érkezik majd, hanem biztosan elektromos hajtású lesz
- mutatott rá a német cég első embere.
Schäfer nem zárta ki, hogy a kilencedik generáció már ID.Golf néven jelenhet majd meg, a VW elektromos palettájának tagjaként. Jelenleg az ID.3, az ID.4 és az ID.5 kapható a tisztán elektromos Volkswagenekből, illetve szintén ide tartozik a Volkswagen ID.Buzz, amely a márka legendás kisbuszának legújabb, immár elektromos változata. 2025-ben érkezik majd a VW ID.2 is, az ID.Golf eközé és a már említett ID.3 közé tagozódhat be a modellpalettán. Erre azonban még egy darabig várni kell, az említett modellfrissítés után ugyanis a nyolcadik generáció mé glegalább három évig marad majd a készleten, azaz az ID.Golf legkorábban 2028-ban jelenhet meg.
A modellfrissítés során egyébként eltűnnek majd a Volkswagen autóiból a mostani modellekben használt, sok kritikát kapó érintésérzékeny gombok, a helyükre a klasszikus, régi, fizikai gombok jönnek vissza.