Komolyan felpörgött a kereslet a Volkswagen tisztán elektromos hajtású városi autójával a VW ID.3 iránt - írja a Motor1.com. A vásárlói igények kielégítése érdekében a német márka Zwickau, Drezda és a kínai Anting mellett idén ősztől már a wolfsburgi gyárában is elkezdi összeszerelni majd az elektromos modelljüket.
Ennek előkészítésére különleges módszert alkalmaztak: egy speciális szabadulószobát, az úgynevezett eMoiton Room-ot rendezték be a gyárban, amelyben a dolgozók egynapos tréning keretében ismerkedhetnek meg az elektromos autók gyártásának csínjával-bínjával.
A három helyiségből álló szabadulószobában a gyár 1200 munkatársa vehet majd részt a speciális tréningen, amely a tervek szerint nyárig fog tartani. A játékos tanulás során különféle logikai feladatokat, puzzle-ket és kreatív problémákat kell megoldani, 20 perc alatt.
Az első szobában az elektromos motorok XIX. századi feltalálásával ismerkedhetnek meg a gyáriak, a másodikban a wolfsburgi gyár történetén lépkedhetnek végig, a XX. század harmincas éveitől napjainkig. A harmadik szobában pedig a vezetés jövőjébe és az elektromos hajtás ezzel kapcsolatos szerepébe tekinthetnek be.
A négy fős csapatok akkor jöhetnek ki a szobából, ha minden problémát megoldottak, miközben a cég két instruktorától videón keresztül kapnak utasításokat. Hasonló megoldást korábban már a cég említett zwickaui és emdeni gyárában is alkalmaztak.
A Volkswagen tervei szerint 2025-ig 22 ezer munkatársukat tréningezik majd Wolsfburgban, miközben mintegy 460 millió eurós befektetéssel készítik fel a gyárat az ID.3 megújulására és a gyártás megkezdésére. Az üzemben a városi autó mellett egy elektromos hajtású kompakt crossover is készül majd, ami feltehetően a Tiguan következő generációja lehet.
A játékos oktatás egyébként népszerű megoldás az autós cégeknél: a Ford még tavaly év elején csinált szabadulószobát egy Ford Mustang Mach E-ből.