Az Ars Technica cikke szerint jelenleg a világ egyetlen sarkvidéki elektromos járművének a Venturi Antarctica számít, amelyet a Belgium által épített Station Antarctique Princesse-Élisabeth, azaz az Erzsébet belga hercegnőről elnevezett antarktiszi kutatóállomás szolgálatában áll.
A 3,4 méter hosszú, 2 méter széles és 2,2 méter magas, két és fél tonnás gépet két 80 lóerős villanymotor mozgatja, amelyeket egy 52,6 kWh kapacitású akkumulátor táplál. Ez 50 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, amely nem tűnik túl soknak, viszont ezt a távolságot akár mínusz 50 Celsisu fokban is képes megtenni, szükség esetén pedig egy második akkumulátor is felszerelhető rá, ha messzebbre kellene mennie a belga kutatóknak. Eddig egyébként körülbelül 500 kilométert tettek meg vele, amióta 2021 decemberében megérkezett a Déli-sarkra.
A belga kutatókszámára fontos volt, hogy zéró emissziós legyen a jármű, ugyanis nem akarták a dízelmotorok füstjével szennyezni a kontinens élővilágát. A kutatóállomás egyébként az első olyan létesítmény az Antarktiszon, amelyet kifejezetten a környezetvédelmi elvek figyelembevételével terveztek és építettek, környezetbarát építőanyagok felhasználásával - a vázszerkezete például fából készült, az energiaszükségleteit pedig szél-, illetve napenergia biztosítja. A töltés a körülményektől függően 2-18 órát vesz igénybe - a kutatójárművet is az állomás megújuló energiaforrásaiból táplálják.
A jármű kabinjában hat kutató fér el, de van hely a különféle kutatásokhoz szükséges felszerelésnek is, nemrég azonban némi átalakításra volt szükség. Jelenleg ugyanis egészen egyszerűen túl meleg van az Antarktiszon, ami azt jelenti, hogy a hőmérő higanyszála akár a mínusz 10 fokot is elérheti. A Venturi Antarctica kabinját azonban ennél komolyabb hidegre tervezték, így viszont a déli-sarki napsütés könnyen túlmelegítheti az utasteret, de akár a jármű elektronikáját is.
Emiatt - bármilyen szürreálisan hangzik is - klímaberendezést kellett telepíteni a kutatójárműbe, emellett az akkumulátor hűtésére is gondolni kellett. A most felszerelt új hűtőberendezés a külvilágba vezeti el a felesleges hőt.
Hozzányúltak a futóműhöz is, az eddig használt változatban ugyanis a lánctalp fogaskerekeinél túl sok hó és jég gyűlt össze, ami komoly vibrációkat eredményezett. A jelenlegi hóhelyzet egyébként is lecsökkentette a jármű hatótávját, körülbelül 40 kilométerre, ezért a Venturi már jelezte, hogy dolgoznak egy továbbfejlesztett futómű kifejlesztésén is, amely hatékonyabbá teszi majd a sarkvidéki kutatójárgány működését.